لاشکی: بیش از ۲۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند

تهران (پانا) - معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش از گرفتن مجوز استخدامی برای ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر و بکارگیری نیروهای حق‌التدریس، نهضتی، شرکتی و خدمات آموزشی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
لاشکی: بیش از ۲۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در خصوص استخدام و بکارگیری نیروهای حق‌التدریس، نهضتی، شرکتی و خدمات آموزشی بیان کرد: آخرین استفساریه اردیبهشت ماه ۹۹ در این مورد داشتیم و چون ابهامی در قانون ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ وجود داشت با رفع آن نیروهای پیش دبستانی که غیر از اعتبارات دولتی دریافتی داشتند برطرف شد.

وی ادامه داد: نیروهای خرید خدمات آموزشی هم دیده نشده بودند و با این استفساریه مشکل آنها هم حل شد.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در این بندی که آورده بودیم و در مجلس تصویب شد، رئیس وقت مجلس این موضوع را به رئیس جمهور ابلاغ و سپس به وزارت آموزش و پرورش و امور استخدامی کشور ابلاغ شد و چنانچه اجرا شود امسال ۲۵ هزار و ۹۰۰ مجوز استخدامی و بکارگیری نیروهای حق‌التدریس، نهضتی، شرکتی و خدمات آموزشی خواهیم داشت.

احمدی لاشکی اظهار کرد: این چهارگروه باید یک دوره یکساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذراند. مابقی نفرات را هم برای سال ۱۴۰۰ بکارگیری خواهیم کرد.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: با بستن پرونده تبصره ۱۰ ماده ۱۷ بطور مطلق زین پس صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیروی انسانی را تامین خواهیم کرد.

احمدی لاشکی افزود: امسال هم براساس اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ماده ۲۸، ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر نیرو را استخدام خواهیم کرد که قطعا سهم لرستان نیز در این راستا محفوظ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار