ا هدف احیای دریاچه ارومیه؛

هدایت سالانه ۱۲۵ میلیون مترمکعب پساب به دریاچه ارومیه

تبریز(پانا)- با تکمیل مدل دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز، سالانه ۱۲۵ میلیون مترمکعب پساب برای احیای دریاچه ارومیه رها سازی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
هدایت سالانه ۱۲۵ میلیون مترمکعب پساب به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با اجرای این طرح یک میلیون نفر به تعداد مشترکان شبکه فاضلاب کلان شهر تبریز افزوده خواهد شد.

ایمانلو ادامه داد: ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز به عنوان بزرگ‌ترین تصفیه خانه کشور از سال ۱۳۹۵ با اعتبار اولیه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در ۲ فاز مایع و لجن آغاز شده که مراحل پایانی بهره برداری را در صورت تامین منابع مالی می‌گذراند.
وی افزود: برای اتمام بخش مایع این طرح، که امکان بهره برداری اولیه آن را امکان پذیر می‌کند، به ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا سطح پوشش فاضلاب تبریز از ۶۰۰ هزار نفر به حدود ۲ میلیون نفر افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تبریز تنها کلانشهر کشور است که حدود ۸۶درصد پوشش شبکه فاضلاب دارد.
وی اضافه کرد: بخش مایع این تصفیه خانه دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد و وارد مدار شبکه می‌شود.
به گفته ایمانلو هم اکنون ۵۰ میلیون مترمکعب پساب فاز اول تصفیه خانه تبریز به دریاچه ارومیه هدایت می‌شود و پس از بهره برداری از مرحله دوم آن سالانه ۱۲۵ میلیون مترمکعب پساب حاصل از این تصفیه خانه پس از گندزایی به سمت این دریاچه رهاسازی خواهد شد که در احیای آن و حفاظت از محیط زیست نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب اداره کل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز گفت: تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال برای مدول دوم تصفیه خانه تبریز هزینه شده است که در ۲ فاز مایع و لجن انجام می‌شود.
پرویز عباسی اظهار کرد: فاز مایع مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز پیشرفت ساختمانی ۹۰ درصدی دارد و بخش تجهیزاتی نیز ۴۰ درصد پیشرفت کرده است و فاز لجن آن سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار