با رقابت ۱۱۳ هزار نفر؛

کنکور 99 در سایه کرونا آغاز شد

تهران (پانا) - فرایند برگزاری آزمون سراسری سال 99 با رقابت داوطلبان در گروه آزمایشی هنر آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کنکور 99 در سایه کرونا آغاز شد

آزمون سراسری سال 99 در حالی از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد که برگزاری آن به دلیل شیوع ویروس کرونا آن را متفاوت‌تر از سال‌های قبل کرده است. پروتکل‌های بهداشتی این آزمون زیر ذره‌بین 7 هزار ناظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت.

صبح امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در حال برگزاری است و در این گروه ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ هزار نفر به رقابت می‌پردازند.

در آزمون سراسری سال 99 تعداد یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر در این دوره ثبت نام کرده‌اند و با توجه به امکان ثبت نام داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی در گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر، برای ۱ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ نفر کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.

درِ حوزه‌های امتحانی رأس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سی) صبح بسته خواهد شد و شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها راس‌ ساعت‌ 8:00 (هشت) آغاز می‌شود لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ حوزه‌های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

امسال به منظور مساعدت و همراهی بیشتر با داوطلبان و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ایجاد فرصت مناسب برای ضدعفونی کردن فضا، امکانات و تجهیزات از سوی حوزه‌های برگزاری آزمون و همچنین به منظور جلوگیری از تراکم جمعیتی داوطلبان در حوزه‌ها برای کاهش حداکثری انتشار ویروس کرونا، روزهای برگزاری آزمون از ۲ روز به ۴ روز افزایش پیدا کرد. بنابراین کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ از امروز آغاز و در روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه ۹۹ ادامه می‌یابد.

پروتکل‌های ویژه برای کنکوری ویژه

سازمان سنجش آموزش کشور پروتکل‌های بهداشتی ویژه‌ای برای کنکور سراسری اعلام کرده است که طبق آن عوامل اجرایی و حفاظتی که نسبت به سال گذشته تعداد آنها حدود 50 درصد افزایش دارد در صحت کامل در اجرای آزمون همکاری دارند.

با هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک نفر به عنوان کارشناس بهداشت و سلامت تعیین شده تا برای ارائه مشاوره های بهداشتی در حوزه امتحانی فعالیت کند.

مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده از نوعی است که واکنش آلرژیک داوطلبان و عوامل اجرایی را به دنبال نداشته باشد.

با ملاحظه وضعیت آب و هوا و آلودگی هوا، جهت بهبود وضعیت تنفس افراد، تمهیدات لازم از جمله تهویه مناسب، باز کردن درب و پنجره ها و ... اندیشیده شده است.

محل اصلی ورودی داوطلبان به سالن امتحان، به صورت مشخص و به فاصله مناسب از یکدیگر علامتگذاری شده است و داوطلبان باید روی هر خط و با رعایت فاصله اجتماعی مناسب مشخص شده (حداقل یک متر) برای ورود به سالن امتحان قرار گیرند.

حوزه و تمامی تجهیزات، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون ضدعفونی می‌شود.

استقرار آمبولانس و تیم پزشکی با هماهنگی ستاد مقابله با بیماری کرونا در هر استان و آماده باش مراکز بهداشتی و درمانگاه های شهرستان ها، در روزهای برگزاری آزمون و حوزه های رفع نقص کارت داوطلبان پیش بینی شده است.

پاکسازی و گندزدائی مخازن اصلی و فرعی سوالات در استان ها و شهرستان ها، با نظارت نمایندگان تام الاختیار، حفاظت آزمون استان ها و نماینده ناظر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، حداقل یک هفته قبل از برگزاری آزمون انجام می‌شود.

در صورتی که داوطلبان در داخل حوزه امتحانی، بسته به شرایط محل برگزاری آزمون با سرویس عمومی (اتوبوس، مینی بوس و یا سواری ون) جابجا شوند، صندلی ها و فضای داخلی این وسایل نقلیه در هر نوبت آزمون ضدعفونی شده و برای رعایت فاصله گذاری، از یک چهارم تا یک سوم ظرفیت خودرو استفاده می­ شود.

فضای مناسب برای داوطلب دارای معلولیت با رعایت فاصله گذاری در نظر گرفته می شود. منشی داوطلبان نابینا، معلول، ناشنوا و ...ضمن رعایت نکات بهداشتی، حداقل یک متر از داوطلب فاصله خواهند داشت و این داوطلبان با فاصله مناسب از یکدیگر امتحان می دهند.

کنکور سراسری هم مانند دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری داوطلبان کرونایی دارد که این افراد در بیمارستان شهر خود و بیمارستان طالقانی تهران می توانند در کنکور شرکت کنند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مردادماه ۹۹، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مردادماه ۹۹ و آزمون گروه آزمایشی زبان در صبح شنبه یکم شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۹۹

بر اساس اعلام مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹، هفته اول آبان ماه منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار