معاون وزیرورئیس سازمان مدارس استثنائی کشور:

مدارس استثنائی پس از بازگشایی مدارس با مشکلی مواجه نخواهند بود

بجنورد (پانا) -دانش‌آموزان مدارس استثنائی دارای سرویس هستند و برای رفت و آمد نیز با مشکل مواجه نخواهند بود و از طرفی آموزش های مجازی و حضوری در منزل نیز برای این دانش آموزان وجود دارد و مدارس استثنائی آمادگی شروع سال تحصیلی جدید را با شرایط مختلف دارا هستند.

کد مطلب: ۱۱۱۶۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مدارس استثنائی پس از بازگشایی مدارس با مشکلی مواجه نخواهند بود

به گزارش پانا، حسینی با اشاره به اینکه مدارس استثنائی پس از بازگشایی مدارس با مشکلی مواجه نخواهند بود، افزود: دانش‌آموزان مدارس استثنائی دارای سرویس هستند و برای رفت و آمد نیز با مشکل مواجه نخواهند بود و از طرفی آموزش های مجازی و حضوری در منزل نیز برای این دانش آموزان وجود دارد و مدارس استثنائی آمادگی شروع سال تحصیلی جدید را با شرایط مختلف دارا هستند.

رئیس سازمان مدارس استثنائی گفت: در تمام مدارس استثنائی کشور آمادگی بازگشایی مدارس به صورت حضوری و نیمه حضوری وجود دارد.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی به رویکرد انسان‌مدارانه، توانمندسازانه و فرصت‌آفرینانه در این سازمان اشاره کرد و افزود: «زمانی توسعه، تکنولوژی‌محور، سرمایه‌محور و منبع‌محور بود ولی امروزه توسعه، انسان‌محور است یعنی انسان عامل توسعه است و نتیجه توسعه هم باید شامل انسان شود و همه انسان‌ها باید عاملیت توسعه و بهره‌مندی از توسعه را داشته باشند. بنابراین توسعه باید با رویکرد انسان‌محورانه باشد.»

حسینی گفت: «اگر توسعه را انسان مبنا فرض کنیم، باید این انسان را توانمند کنیم و توانمندسازی هم با توجه به اصل تفاوت‌های فردی و ویژگی‌های متفاوت تحقق پیدا کند و این فقط در راستای پذیرش تفاوت فردی است و پذیرش این مسئله که همه انسان‌ها دارایی‌هایی دارند. بنابراین دانش آموزان با نیازهای ویژه هم دارایی‌هایی دارند که باید این دارایی‌ها را به فعلیت برسانیم.»

وی تصریح کرد با اینکه تراکم مدارس استثنائی در کشور اندک است، بیان کرد: با توجه به اینکه تراکم دانش آموزان در مدارس استثنائی کم است، برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری و نیمه حضوری مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: درحال حاضر مدارس استثنایی با ۱۲ هزار نفر کمبود نیرو مواجه است که در سال جاری هزار و ۶۰۰ نیرو تامین می‌شود و بقیه کمبودها نیز با مدیریت نیروهای انسانی جبران خواهد شد.

وی در خصوص سامانه شاد نیز تصریح کرد: سامانه شاد نیز برای شروع سال تحصیلی جدید مناسب سازی می‌شود و تلاش می شود تا ۴۰ درصد از دانش آموزانی که به این سامانه دسترسی ندارند، از دسترسی بیشتری برخوردار باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار