سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰:

وزارت علوم مکلف به حل مشکلات بورسیه‌ها شد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم مکلف شد در مدت کمتر از یک هفته گزارش آخرین وضعیت بورسیه‌ها و فارغ التحصیلان و وضعیت جذب ۳ هزار و ۶۲۰ نفر را به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کند تا مشکلات آنها طبق مصوبه این کمیسیون پیگیری شود.

کد مطلب: ۱۱۱۶۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
وزارت علوم مکلف به حل مشکلات بورسیه‌ها شد

علی خضریان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران و در تشریح دومین نشست کمیته فرهنگی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، پیرامون شکایت واصله در خصوص بورسیه‌ها و جذب فارغ التحصیلان در دانشگاه‌ها از حضور مسئولان وزارت علوم، دیوان محاسبات، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات مرکزی جذب و تعدادی از نمایندگان شاکیان خبر داد و افزود: در ابتدای جلسه معاون پارلمانی وزارت علوم پذیرفت که به مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ در سال ۹۴ پایبند بوده و به غیر از همان ۳۶ نفری که در اظهار اطلاعات خود به وزارت علوم ایراداتی وجود داشت، سایرین هیچ مشکلی نداشته و بر مبنی همان مصوبه در جهت جذب آنها تلاش خواهند کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیته فرهنگی کمیسیون اصل ۹۰، صحبت‌های معاون پارلمانی وزارت علوم در خصوص پایبندی به مصوبات کمیسیون متبوع خود را مبنی قرار داد تا بر همان اساس مسائل و مشکلات فارغ التحصیلان پیگیری و حل شود.

خضریان در ادامه گفت: مقرر شد افرادی که صلاحیت عمومی و علمی آنها پیش از این بر مبنی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۲۰۸ مورخ چهارم تیرماه ۱۳۹۷ شورای عالی جذب تایید شده، مشکلات آنها بر طرف و وزارت علوم در اسرع وقت نسبت به جذب آنها اقدام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: همچنین مقرر شد وزارت علوم در مدت کمتر از یک هفته گزارش آخرین وضعیت بورسیه‌ها و فارغ التحصیلان و همچنین آخرین وضعیت جذب هر سه هزار ۶۲۰ نفر را به صورت کامل به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کنند تا مشکلات آنها طبق مصوبه این کمیسیون پیگیری شود.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد کمیسیون اصل ۹۰ کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان وزارت علوم، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات عالی جذب و نماینده‌های شکات به منظور بررسی وضعیت جذب فارغ التحصیلان تشکیل دهد. بنابراین کارگروه مذکور براساس فهرست آخرین وضعیت دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه، مشکلات تمامی آنها را مورد بررسی قرار داده و ضمن تطبیق با قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مشکلات آنها تلاش می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه هتک حیثیت فارغ التحصیلان بورسیه و نخبه‌های دانشگاهی از طرف وزارت علوم صورت گرفته، مقرر شد این وزارتخانه پیشنهادهای خود را به صورت مکتوب در راستای اعاده حیثیت از آنها به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کرده تا مورد بررسی قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار