بر اساس شیوه نامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش؛

ملاحظات‌اجرایی درفعالیت‌های تربیت‌بدنی‌وسلامت درسال‌تحصیلی‌جدید

اصفهان (پانا) _ ملاحظات اجرایی در فعالیت های حوزه تربیت بدنی و سلامت در قالب شیوه نامه بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی 1400-1399، از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ملاحظات‌اجرایی درفعالیت‌های تربیت‌بدنی‌وسلامت درسال‌تحصیلی‌جدید

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مطابق شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400-1399 که از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شده است، ملاحظات اجرایی در اجرای فعالیت های حوزه تربیت بدنی و سلامت در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز پیش بینی شده است که این ملاحظات به شرح ذیل می باشد؛

وضعیت سفید:

1-فعالیت های حوزه تربیت بدنی و سلامت برابر دستورالعمل های ابلاغی قبلی پیرامون اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، ورزش صبحگاهی، مدرسه پویا، کانون های ورزشی و تندرستی ، کنترل وزن و چاقی دانش آموزان، انجمن های ورزشی دانش آموزی، مدرسه میزبان، مدرسه قهرمان، توانمند سازی نیروی انسانی ،سفیران سلامت ، پایگاه تغذیه سالم، سلامت دهان و دندان، سلامت نوجوان، پیشگیری از بیماری ها ، مکمل یاری اعم از فلوراید تراپی، آهن یاری و ویتامینD برابر روند سال های قبل اجرا میشود.

2- ا استفاده از ظرفیت کانال های موجود در بستر شبکه شاد اعم از کانال تربیت بدنی و سلامت ، کانال کانون های ورزشی، کانال وزن سالم، تغذیه سالم و زندگی سالم، و کانال مجازی باشگاه آمادگی جسمانی و بدنسازی، محتوای لازم به عنوان مکمل فعالیت ها در اختیار مربیان و متربیان قرار خواهد گرفت.

وضعیت زرد

1-دانش آموزان در آن دسته از فعالیت ها و برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت که با رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان اجرای آن در مدارس مقدور می باشد به صورت حضوری مشارکت می نمایند.

2-به منظور حفظ آمادگی جسمانی و توسعه سلامت دانش آموزان، برنامه ها و فعالیت های مورد نیاز آنان از بستر شبکه آموزشی دانش آموزان ) شاد( ارائه و در منزل تو سط ایشان با نظارت والدین انجام خواهد شد. در این شرایط محتوای لازم در کانال های حوزه تربیت بدنی و سلامت در بستر شاد بارگذاری و جهت استفاده معلمان ، مربیان و دانش آموزان در دسترس قرار می گیرد.

3- با توجه به اهمیت و ضرورت غربالگری و شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق؛ شایسته است شاخص توده بدنی(BMI) ایشان در ایام حضور در مدرسه اندازه گیری شود و بسته های آموزشی-حمایتی پیرامون میزان و چگونگی انجام فعالیت های ورزشی و برنامه تغذیه ای، توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت به آنان ارائه گردد.

وضعیت قرمز

1-در این وضعیت کلیه برنامه ها و فعالیت های فوق برنامه ورزشی و سلامت با استفاده از ظرفیت شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) ، رسانه ملی و فضای مجازی ارائه و پیگیری خواهد شد.

2-دستورالعمل تکمیلی اجراء و ارزشیابی درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت تدوین و ابلاغ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار