مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد :

اجرای طرح اطعام حسینی در زنجان

زنجان (پانا) - همزمان با دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر طرح اطعام حسینی در قالب تهیه و توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی بین نیازمندان و خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با استفاده از نذورات مردمی اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۶۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح اطعام حسینی در زنجان

به گزارش سایت خبری کمیته امداد ، هدایت صفری ، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان(شبکه اشراق) با بیان اینکه بر اساس منویات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسالت اصلی کمیته امداد بر دو محور توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان تحت حمایت تعریف شده است ، گفت: با همین رویکرد تلاش می کنیم بسترهای لازم برای درآمدزایی خانواده های تحت حمایت و اقشار نیازمند با محوریت اشتغال ایجاد شده و زمینه استقلال اقتصادی و معیشتی آنها در یک بازه زمانی مشخص و هدفمند فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۱۲۷ میلیارد تومان در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت در سالجاری سرمایه گذاری می شود ، افزود: برنامه ریزی شده است با بهره گیری مناسب از اعتبارات و منابع تخصیص یافته در حوزه اشتغالزایی ، فرصت های شغلی جدید با رویکرد نوآورانه و خلاقانه و استفاده از مزیت های نسبی مناطق مختلف استان برای جامعه هدف این نهاد ایجاد شود.

صفری با اشاره به پشتیبانی های این نهاد از طرح های اشتغال ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت در قالب مشاوره ها و نظارت های فنی و بازاریابی و بازار سازی برای فروش محصولات تولیدی مجریان طرح های اشتغال ، ادامه داد: به همین منظور در کنار ایجاد بازارچه های فصلی ، سامانهekala به منظور عرضه و فروش محصولات تولیدی طرح های اشتغال این نهاد در بستر الکترونیک نیز ایجاد و راه اندازی شده است.

وی در ادامه زمینه سازی برای افزایش مشارکت خیران در برنامه های اجرایی این نهاد را یکی از مهم ترین راهبردها و برنامه های کاری کمیته امداد استان زنجان عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم با بهره گیری بیشتر از ظرفیت های مردمی زمینه ارائه خدمات موثرتر و هدفمندتر به خانواده های تحت حمایت این نهاد با نگاه توانمندسازی به آنها ارائه شود.

صفری با بیان اینکه مشارکت مردم در برنامه های اجرایی کمیته امداد افزایش قابل توجهی داشته و نقش صداوسیما ، رسانه ها در این بخش اثرگذار بوده است ، افزود: علیرغم چالش های اقتصادی و گران شدن اقلام توانمندساز در بخش های مختلف با فضا سازی مناسب انجام شده ، بهره گیری از ظرفیت های خیرخواهانه دستگاهها و همراهی و مشارکت مناسب خیران و نیکوکاران خدمات مورد نیاز خانواده های تحت حمایت در کمترین زمان به آنها ارائه می شود.

وی ایجاد و توسعه فعالیت مراکز نیکوکاری را از راهکارهای مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه زمینه سازی برای مداخلات مردمی در فرآیند فقرزدایی و توانمندسازی عنوان کرد و ادامه داد: با همین رویکرد ۱۰۹ مرکز نیکوکاری با مدیریت مردمی در سطح استان زنجان ایجاد شده و برنامه ریزی شده است این تعداد تا پایان امسال به بیش از ۱۲۶ مرکز افزایش یابد.

صفری در ادامه به اجرای طرح اطعام حسینی همزمان با ایام محرم و صفر نیز خبر داد و افزود: همزمان با دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر طرح اطعام حسینی در قالب تهیه و توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی بین نیازمندان و خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با استفاده از نذورات و کمک های مردمی اجرا می شود.

گفتنی است در حاشیه این دیدار با اهدای لوح تقدیر از همکاری های مناسب صداوسیمای مرکز زنجان (شبکه اشراق) در اجرای برنامه های کمیته امداد استان زنجان به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار