رشد تولید سه قلم لوازم‌خانگی در چهار ماهه امسال

تهران ( پانا) - بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد تولید ماشین‌لباسشویی، انواع تلویزیون و یخچال و فریزر از ابتدای امسال تا پایان تیرماه نسبت به مدت مشابه پارسال است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رشد تولید سه قلم لوازم‌خانگی در چهار ماهه امسال

برپایه این آمارها، در مدت یاد شده ۲۸۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌لباسشویی در کشور تولید شد.این آمار در مقایسه با تولید ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ دستگاهی در مدت مشابه پارسال رشد ۶۹.۹ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین تا پایان تیرماه ۳۴۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه تلویزیون از سوی کارخانجات داخلی تولید شد که در هم‌سنجی با تولید ۲۱۱ هزار و ۸۰۰ دستگاهی چهار ماهه نخست پارسال رشد ۶۱.۲ درصدی داشته است.

در تولید یخچال و فریزر نیز رشد ۱۲ درصدی به ثبت رسید. در چهار ماهه امسال ۴۹۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این محصولات تولید شد، در حالی که آمار تولید آنها در مدت مشابه سال گذشته ۴۴۶ هزار دستگاه بود.

اگر چه بخش خصوصی همچنان از کاهش تخصیص ارز مواد اولیه به تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و مشکلات تولید گلایه دارد، اما آمارها از افزایش تولید چهار ماهه نخست امسال حکایت دارد.

با وضعیت کنونی کمبود ارز، تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید لوازم‌خانگی دچار مشکل شده است. با این حال در شرایط کنونی همه شرکت‌ها در تلاشند تا کالاهای با قیمت مناسب به منظور تامین نیاز مصرف‌کنندگان تولید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار