مسیب‌زاده: هدف اصلی برگزاری مسابقات قرآنی توجه به مسائل تربیتی و ایجاد رقابت در کنار رفاقت بود

تهران (پانا) - آئین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه واداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در آستان مقدس حضرت عبد العظیم حسنی (ع) و از شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده: هدف اصلی برگزاری مسابقات قرآنی توجه به مسائل تربیتی و ایجاد رقابت در کنار رفاقت بود

محمد رضا مسیب‌زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این برنامه در سخنانی هدف اصلی برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز توجه به مسائل تربیتی و ایجاد رقابت در کنار رفاقت برشمردو گفت: دانش آموزان باید نقش قرآن ، عترت و نماز را در زندگی خود احساس کنند.

وی در ادامه افزود: علیرغم تهدید ویروس کرونا با همکاری همه عزیزان توانستیم قطار سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز را علیرغم همه کمبودها به سر منزل مقصود برسانیم و 2500دانش آموزان برگزیده این دوره از مسابقات نماینده هفت و نیم میلیون دانش آموز سراسر کشور حاضر در مرحله مدرسه و منطقه ای بودندکه به عنوان مربیان قرآنی سایر دانش آموزان را جهت مسابقات سی و نهم آماده خواهند کرد.

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران سخنران بعدی برنامه بود که بیان کرد: با همکاری همه همراهان، علی الخصوص مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در مدت برگزاری مسابقات آثار دانش آموزان سراسر کشور را دریافت نمودیم و در شرایط برابر و مساوی با رعایت عدالت و استفاده بهینه از شبکه شاد و برترین داوران کشوری به تبادل اطلاعات پرداختیم و امید به برگزاری مسابقاتی در شرایط بهتر جهت سال آینده داریم.

میکائیل باقری معاون اداره کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز بیان کرد: در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا می باشد ، با حمایت های عالی وزیر آموزش و پرورش و استفاده از شبکه شاد و همت خوب دانش آموزان و همکاران و اولیاء عزیزان ما حرکتی نوین و اثرگذار ایجاد شد و مسابقات قرآن ، عترت و نماز شور و نشاط دینی را در فضای مجازی بوجود آورد.

وی در رابطه با بیانیه هیئت داوران برگزار کننده مسابقات تصریح کرد: هیئت داوران پیشنهاد نمود که مستند ارزشمند مسابقات قرآن ، عترت و نماز که الگوی مناسب شنیداری و دیداری بود و علاوه بر توسعه فعالیت های قرآنی در فضای مجازی عدالت آموزشی را به همراه داشت ، در اختیار سایر نهادها و موسسات قرآنی کشور هم قرار داده شود.

به گزازش پانا، مهدی قره شیخلو رئیس مرکز قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در سخنانی با تقدیر از حضور دانش آموزان برتر قرآنی، اولیاء و علی الخصوص اساتید برتر قرآنی که در جذب دانش آموزان و هدایت مسیر زندگی آنان در آینده نقش بسزایی دارند اظهار کرد: امیدواریم با مساعد شدن و فراهم آمدن شرایط شاهد حضور این دانش آموزان برتر کشوری در مسابقات بین المللی قرآن کریم نیز باشیم.

در این برنامه نفرات اول تا چهارم برگزیده کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز در رشته های قرآنی قرائت تحقیق، مداحی، اذان و حافظان قرآن کریم معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار