رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش:

بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش باکیفیت، مهمترین راهبرد پروژه مهر است

کرمان(پانا) - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که کرونا فرایند یاددهی - یادگیری را تحت تاثیر قرار داده است، گفت بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش باکیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش باکیفیت، مهمترین راهبرد پروژه مهر است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، علی باقرزاده در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان، با بیان این که شیوع ویروس کرونا پدیده ای غیر منتظره ‌و ناشناخته برای نظام های آموزشی، اقتصادی و سیاسی کشورهای مختلف جهان بود، خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا بزرگترین وقفه آموزشی را در مدارس جهان بعد از جنگ جهانی ایجاد کرد.

وی بر پایش و بررسی تاثیر ویروس کرونا بر روند فرایند یاددهی - یادگیری تاکید کرد و افزود: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش باکیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.
باقرزاده با بیان این که نظام های آموزشی دنیا به یک راهبرد روشن و مطلوب جهت مواجه با پدیده کرونا نرسیده اند، اظهار کرد: اکثر توصیه های آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان، کلی و کوتاه مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است.
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درک شرایط کرونایی را مهمتر از اقدامات انجام گرفته در این حوزه دانست و گفت: تبیین شرایط پیش آمده و داشتن برنامه راهبردی در حوزه های مختلف، لازمه حل بسیاری از مشکلات احتمالی است.
باقرزاده با بیان این که هر چه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه های ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند.
وی با تاکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی گفت: پژوهش ها نشان داده اند ۳۰ تا ۳۵ درصد زمان آموزش به هدر می رود پس باید به گونه ای برنامه ریزی شود که دانش آموز در زمان آموزش، درگیر یادگیری شود.
باقرزاده با بیان این که دانش آموزان از رفتار و کردار معلم درس می گیرند، بیان کرد: متاسفانه آموزش مجازی در روند تعامل بین معلم و دانش آموز اختلال ایجاد می کند و باید برای این مهم نیز برنامه ریزی صورت گیرد.
وی با بیان این که کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان بسیاری از مهارت های اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد می گیرند و باید در بحث آموزش مجازی مهارت آموزی، مورد توجه ویژه قرار گیرد.
باقرزاده با بیان این که کرونا و ماندن دانش آموزان در خانه، سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار داده می دهد، اظهار کرد: اجرای بسته تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش آموزان نقش موثری در کنترل وزن دانش آموزان دارد.
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: با توجه به اختلال ایجاد شده توسط کرونا در روند نظارت بر جریان یادگیری باید در این راستا برنامه ریزی مدونی متناسب با شرایط کرونا داشته باشیم.
باقرزاده با بیان این که بر اساس پژوهش های انجام شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش آموز اضطراب ایجاد می کند، گفت: حمایت از فرهنگیان در شرایط فعلی ضروری است.
وی با اشاره به راه اندازی شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار کرد: شبکه شاد در حال تکمیل است و روز به روز قابلیت های مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف گیری، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد می شود.
باقر زاده همچنین از رایزنی جهت افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار