کمرئی: نیاز مدیران و معلمان ما یادگیری نحوه کار با فضای مجازی است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از دانش محتوایی، پداگوژی و فناوری به عنوان سه ابزار مهم معلمان در شرایط کرونا نام برد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی: نیاز مدیران و معلمان ما یادگیری نحوه کار با فضای مجازی است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی، در نشست بازگشایی مدارس شهر تهران که با حضور مدیر کل شهر تهران و شورای معاونان و مدیران مناطق نوزده گانه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت کانون اصلی کار، مدارس هستند و نتیجه کار در مدارس متبلور می‌شود. فرآیند یادگیری و یاددهی در مدرسه آغاز می‌شود و نمود بیشتری دارد. من احتمال می‌دهم شهر تهران با این تلاش نتیجه خوبی خواهد گرفت.

وی افزود باتوجه به شرایط زیستی جدید و اقتضائاتی که کرونا دارد، زندگی را نسبت به گذشته متفاوت کرده است. شرایط زندگی بین قرمز و زرد و سفید متغیر است. اگر ما به دنبال کیفیت هستیم باید بدانیم این زیست بوم کاملا متوجه گذشته است و مدیری توانمند است که این اقتضائات را بداند و فضای مجازی و شرایط جدید را به خوبی بشناسد. مدارس در شاد و فضای مجازی بازگشایی می‌شود و باید با کیفیت باشد.

کمرئی افزود سال گذشته شرایط غافلگیرانه کار ما را توجیه می‌کرد. آموزش ها در دنیا از این مهم متاثر شدند اما در سال تحصیلی جدید ما تجربه غنی گذشته را داریم و باید جدی بگیریم. اگر معلم و مدیر بداند اقتضائات کار در فضای جدید چیست، قطعا کار خود را بخوبی پیش می برد.

وی بیان کرد در این شرایط نیازمند ترکیب سه دانش هستیم. ابتدا دانش محتوایی، همانی که در گذشته داشتیم و منتقل می‌کردیم اما باید در قالب و شرایط جدید ارائه دهیم. در ارتباطات رو در رو به راحتی مسایل کتاب منتقل میشد. تولید محتوا برای ما یک اصل است و شرایط جدید ما را قانع کرده تا روش جدید ارائه دهیم.

کمرئی افزود دانش دوم پداگوژی است. درگذشته معلم‌ها نیاز داشتند اما امروز بیشتر نیاز دارند. اگر دانش پداگوژی و محتوایی ترکیب نشود اثر بخش نیست. دانش سوم، فناوری است و ترکیب این سه دانش اثر بخشی لازم را دارد.

وی گفت مدیران مناطق وقتی موفق هستند که در راهبری نیروهای منطقه بتوانند این سه دانش را به خوبی یاد بگیرند و در غیر اینصورت ممکن است آموزش‌ها موثر نباشد و فاصله آموزشی اتفاق بیافتد.

کمرئی گفت تلاش برای توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان جهت کار کردن در فضای مجازی مهم است. اگر معلمان و مدیران مدارس چهار ابزار را بشناسند فضای مجازی مهیا برای آموزش است. این ابزارها دسترسی به منابع اطلاعاتی مانند موتورهای جستجو است.

وی افزود آموزش معلمان انجام شده است که مربوط به شبکه شاد و آموزش عمومی است. ۹۶ساعت برای معلمان متوسطه آموزش در نظر گرفته‌ایم. بخشی مربوط به کار با ابزار فنی است. حال که نیاز مدیران و معلمان ما یادگیری نحوه کار با فضای مجازی است این فرصت ر ا مغتنم بشمارند. همه معلمان مجاب شوند که در این آموزش شرکت کنند و آموزش نشر مطالب ابزار دیگر است. معلمان خود باید بخواهند و برای آموزش اقدام کنند. امیدوارم تهران در این زمینه هم پیشتاز باشد و در آموزش ها شرکت کند.

وی در مورد شبکه شاد گفت شاد در سال تحصیلی جدید ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت. ما از بازخوردها اصلاحات را انجام می‌دادیم. اکنون شکل و فرم مناسب تر با قابلیت‌های جدید در آن ایجاد می‌شود که ضعف‌های گذشته را برطرف می کند. این مهم قدرت رقابت با سامانه های آموزش را دارد و در غیردولتی‌ها فضا را نبستیم و پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش شاد است اما بحث این است از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

کمرئی در پایان به نکات و سوالات مطرح شده از سوی مدیران مناطق پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار