۱۰۰ هزار متقاضی ودیعه مسکن به بانک معرفی شدند

تهران(پانا) - وزیر راه و شهرسازی می‌گوید تاکنون ۳۸۰ هزار نفر از متقاضیان وام اجاره پرونده خود را کامل کرده‌اند که به تدریج به بانک معرفی می‌شوند، تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت وام اجاره به بانک معرفی شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۰ هزار متقاضی ودیعه مسکن به بانک معرفی شدند

به گزارش ایرنا، متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن که تیر ماه امسال با ارسال پیامک درخواست خود را رزرو کرده اند از ساعت ۱۱ روز ۱۴ مرداد تا ۲۰ مرداد فرصت داشتند تا بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی خود به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کنند و پرونده ثبت نام خود را تکمیل کنند.وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، مدتی قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسیدکه سود این تسهیلات ۱۳ درصد است و نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند. در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلان شهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

«محمد اسلامی» در خصوص آخرین وضعیت اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران گفت: دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر پیامکی ثبت نام کرده‌اند که از این میزان حدود ۶۰۰ هزار نفر کد ملی نامعتبر و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر کد ملی معتبر داشتند.

وی گفت: برای دارندگان کد ملی معتبر، پیامکی ارسال شد تا در سامانه پرونده تشکیل بدهند. تاکنون ۳۸۰ هزار نفر پرونده تشکیل داده‌اند که به تدریج به بانک معرفی می‌شوند. ضمن اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر به بانک معرفی شدند.

اسلامی ادامه داد: ارتباط سیستمی وزارت راه و شهرسازی با شعب بانک‌های ارایه دهنده تسهیلات ودیعه مسکن طبق آخرین جلسه‌ای که ۲۷ مرداد معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی با بانک مرکزی داشت، نهایی شده است و هیچ مانعی سر راه آن وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۱۵ میلیون تومان است، گفت: این برنامه برای اولین بار است که برای مستاجران در این شرایط کرونایی ایجاد شده است.

به گفته اسلامی، به زودی از ۱۴۰ هزار موجر که در شرایط کرونایی اجاره واحدهایشان را افزایش نداده‌اند تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که تولید و عرضه مسکن را به یک جریان پایدار تبدیل کنیم و اعتماد را بین سازندگان و متقاضیان ایجاد کنیم.

بیش از دو میلیون واحد مسکونی بیش از تعداد خانوار وجود دارد

وزیر راه و شهرسازی در خصوص احداث سالانه ۷۰۰ هزار واحد مسکن شهری بر اساس طرح جامع مسکن، گفت: در پنج سال گذشته، انواع مسکنی که توسط مردم تولید شده است سالانه ۳۰۰ هزار واحد بوده است. همچنین، در دولت تدبیر و امید، یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل شده است. علاوه بر آن ۱۶۰ هزار متقاضی مسکن توسط بانک مسکن از طریق حساب صندوق پس انداز مسکن یکم صاحب خانه شدند. بدین معنا در دولت تدبیر و امید سالانه ۲۰۷ هزار واحد مسکن مهر به مردم واگذار شده است.

اسلامی با تاکید بر اینکه امسال پرونده مسکن مهر بسته می‌شود، توضیح داد: میانگین سالانه تولید ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را با برنامه طرح اقدام ملی مسکن، در دستور کار قرار دادیم. هدف‌گذاری بدین ترتیب بوده که سالانه ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده احداث شود که بخشی از برنامه طرح جامع مسکن بوده و بخش نهایی این بود که طرح اقدام ملی مسکن را هدف گذاری کردیم.

اسلامی در خصوص برخی از انتقاداتی که به سیاست های مسکنی دولت شده است، توضیح داد: مسکن توسط مردم تولید می شود و هیچ دولتی هیچگاه تولید کننده مسکن نبوده است بلکه ساز و کار و زمینه تولید مسکن را فراهم کرده است. دولت یازدهم آنچه را که در برنامه گذاشته بود دو رویکرد داشت و آن هم ارزیابی از وضعیت مسکن از جامعه بود. بدین معنا تعداد خانوار و تعداد واحد مسکونی را در مقابل هم قرار دادیم تا هدف کمی را در مورد عرضه مسکن بررسی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از دو میلیون واحد مسکونی به غیر از خانه‌های ویلایی و خانه‌های اقامت موقت که آنها هم بیش از دو میلیون برآورد شده است، در کشور وجود دارد.

به گفته وزیر راه بر اساس آمار ۲۴ میلیون خانه و ۲۲ میلیون خانوار در کشور وجود دارد که بیش از دو میلیون واحد مسکونی بیش از تعداد خانوار وجود دارد.

وی گفت: بنابراین باید روی تفکر دولت یازدهم که موضوع بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری بود، تمرکز می‌کردیم که برای آن نیز وقت فراوانی صرف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار