نهمین کنگره سراسری شعر کویر در ابرکوه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

ابرکوه (پانا) - اختتامیه نهمین کنگره سراسری شعر کویر در شهر ابرکوه با معرفی ۲۰ شاعر برگزیده، به دلیل شیوع کرونا متفاوت از سال‌های گذشته یعنی از طریق فضای مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
نهمین کنگره سراسری شعر کویر در ابرکوه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

کنگره سراسری شعر کویر با هدف تجلیل از استعدادهای ادبی برتر کشوری و ایجاد فضای مناسب رشد و باروری شعر و فراهم سازی زمینه هایی برای خلق آثار تازه ادبی فعالیت می کند.

این کنگره توانسته است طی سالهای گذشته جای خود را در رویدادهای ادبی کشور تثبیت کند و با استقبال شاعران خوب کشور و بخصوص استعدادهای جوان روبرو شود.

بدین منظور برای نهمین دوره این کنگره طی یک فرصت کوتاه تعداد 411 اثر از سوی 263 شاعر کشوری و استانی به دبیرخانه ارسال شد.

از 21 استان کشور به فراخوان دبیرخانه پاسخ داده شد و از میان آثار رسیده ، آثار 20 شاعر برگزیده از سوی داوران کنگره شایسته حضور در کنگره شناخته شد.

این کنگره با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ بومی یزد و احیای ارزش‌های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی نهفته در بافت بومی و فرهنگی که در قالب‌های مختلف از جمله شعر به تصویر کشیده شده و این آموزه‌ها را به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌کند، برگزار شد.

اسامی برگزیدگان نهمین کنگره شعر کویر ابرکوه به شرح ذیل است.

عبدالرضا کوهمال جهرمی از جهرم، امین شیرزادی از کرمانشاه، محبوبه راهپیما از تهران، علی غلامی از گنبدکاووس، ساغر سلمان نژاد از تهران، اعظم جلال زاده از میبد، معصومه سادات شاکری از نیشابور، روح‌الله سرطاوی از تهران، مریم عابدین پور از ابرکوه، مجید عزیزی از خرم‌آباد، فائزه زرافشان از میبد، فروغ تنگاب از جهرم، نیره جهان‌بین از رشت،راشد انصاری ازبندرعباس ،طیبه سلمان نژاد از کیش، حمیدرضا علی حمزه از یزد، سکینه سلمان نژاد از مهردشت، علی دلیر از بیابانک و فریبا قیومی زاده از ابرکوه انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار