راه اندازی پلتفرم رویانو برای ارائه محتوای آموزشی به دانش‌آموزان در پویش مشق احسان

تهران (پانا) - مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از توزیع بسته‌های «مشق احسان» از اول شهریور ماه در مناطق محروم و کم‌برخوردار خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی پلتفرم رویانو برای ارائه محتوای آموزشی به دانش‌آموزان در پویش مشق احسان

به گزارش روابط عمومی پویش مشق احسان، محمد یقینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی درباره راه‌اندازی سومین دوره پویش ملی «مشق احسان» در شرایط فعلی مدارس گفت: پیش بینی ما از شرایط آموزشی این است که نیاز به نوشت افزار بالاخص برای دانش آموزان ابتدایی حتی اگر آموزش به طور صددرصد مجازی هم شود، هیچگاه کاهش چشمگیری پیدا نمی کند؛ چرا که قطعا دانش آموزان برای انجام تکالیف خود نیازمند نوشت افزار هستند و اقلام نوشت افزار مورد نیازشان خواهد بود.
وی افزود: از سوی دیگر گزارشاتی را از 4 ماه پایانی سال تحصیلی سال گذشته داشتیم که حتی از مصرف بیشتر نوشت افزار توسط دانش آموزان حکایت داشت؛ آن هم به این دلیل که معلمان به خاطر دور بودن دانش آموزان از فضای مدرسه، تکالیف بیشتری را به آنها می دهند.
یقینی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، وضعیت اقتصادی مردم با مشکل مواجه شده و این نشان می دهد که در سال جاری دانش آموزان محروم نیاز به کمک بیشتری دارند، اظهار داشت: در حال حاضر ما 15 میلیون دانش آموز در کشور داریم و قرار است پویش «مشق احسان» حدود یک میلیون دانش آموز را پوشش دهد که قطعا آمار قابل ملاحظه ای است؛ چرا که یک پانزدهم دانش آموز کل کشور شامل این پویش می شوند و نباید فراموش کرد که بسته هایی که از طریق این پویش به دست دانش آموزان می‌رسد، حداقل نیاز 7 تا 8 ماه آنها را تامین خواهد کرد.
مدیرعامل مجمع نوشت افزار تصریح کرد: در این بسته‌ها از کیف و جامدادی گرفته تا پاکن، مداد، دفتر و ... وجود دارد و در اصل نوشت افزار مورد نیاز یک میلیون از 15 میلیون دانش آموز تامین می شود و اگر فرض کنید که 2 تا 5 میلیون نفر از دانش آموزان جز دانش آموزان محروم باشند، با این طرح نیاز حدود 50 درصدشان رفع خواهد شد و این مسئله نشان دهنده اثرگذاری این پویش است.
یقینی گفت: امسال در بسته های توزیعی صرفا بحث تامین اقلام مورد توجه نبوده، بلکه بحث محتوای آموزشی و سرگرم کننده را نیز لحاظ کرده ایم و این مهم را با راه اندازی پلتفرم «رویانو» دنبال می‌کنیم. در این پلتفرم محتواهای مختلفی ارائه می‌شود و علاوه بر ارائه محتوای آموزشی، فیلم، انیمیشن و معرفی محصولات ایرانی را نیز در این پلتفرم دنبال می‌کنیم. به عبارت دیگر همزمان با اجرای این پویش، چندین کار را نیز دنبال می‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد: مردم از دو طریق می توانند در این پویش مشارکت کنند، اولین راه مراجعه به سایت mashghehsan.ir است؛ همچنین مردم می توانند با شماره گیری کد ستاره 4030 ستاره 15 مربع کمک های نقدی خود را به پویش ملی «مشق احسان» انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار