پانزدهم شهریور مدارس بازگشایی می شوند

بوشهر(پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا فعالیت رسمی مدارس در سال جاری با رعایت ضوابط بهداشتی به صورت  حضوری و غیر حضوری از پانزدهم شهریور ماه آغاز می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پانزدهم شهریور مدارس بازگشایی می شوند

شاپور محمدزاده در گفتگو با پانا اظهار کرد: امسال آغاز سال تحصیلی به علت وضعیت شیوع ویروس کرونا متفاوت از سال های قبل برگزار می شود. مدارس به جای اول مهر از پانزدهم شهریور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با تامین شرایط سلامت دانش آموزان بازگشایی می شوند.

محمدزاده بیان کرد: در صورت سفید بودن سراسر کشور، آموزش دانش آموزان به صورت حضوری خواهد بود. اگر وضعیت زرد باشد کلاس ها به صورت پنجاه در صد حضوری زوج و فرد و پنجاه درصد هم مجازی تشکیل می شوند، اما در صورت وضعیت قرمز آموزش به صورت مجازی خواهد بود.

محمدزاده افزود: معمولا آموزش ها هفتاد و پنج دقیقه تا نود دقیقه بوده که برای دانش آموزان ابتدایی بیست و پنج دقیقه و برای دانش آموزان پایه دوم تا ششم سی دقیقه و برای دانش آموزان دوره اول متوسطه و دوم متوسطه حداکثر زمان آموزش سی و پنج دقیقه در نظر گرفته شده است.

محمدزاده گفت: حضور و غیاب دانش آموزان در مدرسه و فضای مجازی مطابق ضوابط و مقررات مربوط انجام می شود.

او تصریح کرد: با توجه به مصوبه ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا مدارس می توانند از ظرفیت روز پنج شنبه به منظور ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان استفاده کنند.

محمدزاده گفت: شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400 -1399- به مدارس ابلاغ شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در گروه ۱۰ تا ۴۰ ساله، رشد باسوادی زنان و مردان به ۹۶ درصد رسیده است بیان کرد: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که تا پایان سال 98 میانگین سطح سواد ما در این سنین تا پایان سال 98 میانگین کشوری 96 درصد است که بطور متوسط هر سال نیم درصد اضافه شده است و استانهایی هم داریم که 98 درصد است که انشالله شاهد جشن ریشه کنی بی سوادی در این استانها باشیم.

وی از مدیران مدارس، معلمین و مربیان خواست با تدابیری که می اندیشند بیسوادان را مورد شناسایی قرار بدهند تا آنها باسواد شوند.

محمدزاده همچنین گفت: رویکرد و سیاست ما برای سال 99 به بعد این است که حوزه سوادآموزی را بیشتر مدرسه محور کنیم و از مدیران و معلمان رسمی کمک گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار