به ریاست نهاوندیان؛

کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا برگزار شد

تهران (پانا) - بیست و چهارمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا عصر دوشنبه به ریاست محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه گزارش آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی شیوع از بیماری کرونا توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی و گزارش عملکرد وزارت راه و شهرسازی درمورد پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن به خانوارها ارایه شد.

همچنین بر حذف شرط چک برگشتی از متقاضیان و ضامن در کلیه تسهیلات کرونایی تاکید شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز درخواست الزام صاحبان مشاغل و اصناف به عودت وجه بیعانه به خریداران درصورت توقف اجباری فعالیت را مطرح کرد.

در ادامه، گزارش سازمان تامین اجتماعی درمورد آخرین وضعیت پرداختی مقرری بیمه بیکاری و گزارش این سازمان درمورد اثر کرونا بر منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی کشور در چهار بخش کاهش منابع و درآمد سازمان، افزایش مصارف و تعهدات حوزه بیمه، افزایش تعهدات و مصارف سازمان حوزه درمان و راهکارها و پیشنهادات این سازمان در زمینه دریافت تسهیلات بانکی ارایه و بحث و بررسی شد.

همچنین در این جلسه با حضور محمد نهاوندیان از پایگاه اطلاع رسانی و پایش اقتصادی کرونا به آدرس www.coronomy.ir رونمایی شد.

نهاوندیان هدف از راه اندازی این سایت را که به همت معاونت اقتصادی ریاست جمهوری راه اندازی شده است، اطلاع رسانی دقیق و به موقع و همچنین به عنوان مرجعی برای اطلاع رسانی مسائل و مباحث اقتصادی بیماری کرونا عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار