جعفر پاشایی: تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی برای بازگشایی ایمن و سلامت مدارس بکار گرفته شده است

تبریز ( پانا )- " تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی برای بازگشایی ایمن و سلامت مدارس بکار گرفته شده است"ُ این مطلب توسط مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه شورای پروژه مهر آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی امروز دوشنبه ۲۷ مرداد ماه ۹۹ تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
جعفر پاشایی: تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی برای بازگشایی ایمن و سلامت مدارس بکار گرفته شده است

جعفر پاشایی در جلسه شورای پروژه مهر استان با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزیر گفت:به لحاظ اینکه سنجش میزان آمادگی استان ها شکل گرفته و گزارش معاونت ها رآه حل های مهم برای گره گشایی مشکلات را بیان می کند، این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با روسای مناطق و نواحی نیز برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کرونا روزها و ماه های سختی را برای تعلیم و تربیت رقم زده و در استان آذربایجان شرقی بیشتر شاهد وضعیت قرمز بوده ایم، تدابیر هوشمندانه وزیر در راس امور و برنامه ریزی و هماهنگی را بهترین روش ها برای کاهش آسیب معرفی کرد.

وی با بیان اینکه بعد از تشکیل ستاد پروژه مهر استانِ، کارگروه های تخصصی به صورت همه جانبه و تخصصی کارها را پیش برده اند، گفت: سند چشم انداز استانی مورد تاکید وزیر با جهت گیری مسیر درست تنظیم شده است.

پاشایی اضافه می کند: قبل از شروع سالتحصیلی برنامه سالانه استان تدوین شده است و تمامی شاخص ها در مناطق و مدرسه تعیین شده است که با مشارکت خود روسا و مسئولین بخش های مختلف قابل اجرا می باشد.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان تصریح می کند: در شرائط کرونایی تلاش برای پوشش تحصیلی با رویکرد عدالت أموزشی در بستر فضای شاد هم در تولید محتوا و هم پوشش مناطق محروم که استان ما شروع کننده این حرکت بود، مدنظر جدی استان بوده و با پوشش ٢٢درصدی مناطق محروم در طرح یاریگران و بکارگیری همه ابزارها برای ١٥شهریور بسیج شده ایم تا آموزش از همه منظر اتفاق بیافتد.

وی یکی از ابتکارات استان در راستای کمک مومنانه و رسیدگی به دانش اموزان محروم را تشکیل موسسه خیریه تربیت در درون خود آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: موسسه خیریه تربیت تمامی کمک های نقدی و غیرنقدی را برای رسیدگی به امور دانش اموزان محروم بکار می گیرد.

پاشایی در بخش دیگر سخنان خود گفت: با وجود شرایط قرمز از همان ابتدا رعایت پروتکل های بهداشتی توسط معاونت تربیت بدنی اجرا و اقدامات اطلاع رسانی شده تا اولیا و دانش اموزان بدون نگرانی در مدرسه حضور یابند.

وی تاکید کرد: همه برنامه ریزی ها و هماهنگی ها با دقت و جدیت در قالب کارگروه ها بیش رفته و پیش بینی می شود که با کمترین مشکل بازگشایی صورت گیرد.

پاشایی افزود: هماهنگی با شهرداری ها،ائمه جمعه و فرمانداران استفاده از تمام ظرفیت های برون سازمانی بکار گرفته شده است تا منابع لازم و ظرفیت های لازم برای بازسازی مدارس بکار گرفته شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی اذعان داشت: یش بینی نیرو اقدام شده است و برنامه این است که معلم بدون ابلاغ و کلاسی بدون معلم نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی حوزه اطلاع رسانی بهترین رسانه برای ارتباط با خانواده ها عنوان کرد و گفت: این مجموعه با تشکیل تیم کاری قوی و متخصص و هماهنگی با ۳۹خبرکزاری و صدا و سیما که همراه و هم قدم آموزش و پرورش هستند، اهداف را پیش می برد.

وی در پایان گفت: تمام مدیران کل دستگاه ها برای حضور در نزدیکترین مدرسه برای بازگشایی مدارس هماهنگ شده اند و به یاری خدا در ۱۵شهریور نزدیک ۸۰۰هزار دانش اموز در ۸هزار مدرسه و در بیش از ۳۳هزار کلاس درسی حضور می یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار