بیانیه جامعه روحانیت مبارز در آستانه ماه محرم

تهران (پانا) - جامعه روحانیت مبارز بیانیه‌ای را به مناسبت ماه محرم منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه جامعه روحانیت مبارز در آستانه ماه محرم

جامعه روحانیت مبارز در آستانه فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (ص): اما الحسین ... خلیفه رب العالمین و غیاث المستغیثین و کهف المستجیرین و حجه الله علی خلقه اجمعین و هو سید شباب اهل الجنه و باب نجات الامه ...

پیامبر(ص) فرمود: حسین (ع) جانشین پروردگار جهانیان و یاور یاری خواهان و پناه پناه‌جویان و حجت خداوند بر همه بندگان و سرور جوانان بهشت و دروازه نجات امت است.

ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی غم‌انگیزترین و در عین حال باشکوه‌ترین لحظات تاریخ انسان است. زینت آسمان و زمین به همراه عزیزانش به خاک و خون آغشته می‌شوند تا عرشیان به فغان آیند و فرشیان به هیجان و حرکت. زمین و زمان ناله و نوحه سر می‌دهند و قلب‌ها در فشار اشک و آه قالب تهی می‌کنند.

پیام ماندگار عاشورائیان: پیروزی مظلومین تاریخ، شکست تبار ستم‌پیشگی و اشرافیت و جهالت. پرچم بیداری و عزت است و حسینیه‌ها و تکیه‌ها، اردوی حق‌طلبان نسل‌ها و عصرها و کتیبه‌ها و بیرق‌ها تابلوی الهام‌بخش زندگی جاویدان انسان است.

ملت مسلمان و ولایتمدار ایران از دیرباز با شور و شعور حسینی زیسته است و انقلاب سرافراز و پیروز خود را تداوم راه کربلائیان می‌داند و همه سرمایه خود را از حماسه حسینی(ع) وام گرفته است.

مراسم محرم هر سال پرفروغتر و گسترده‌تر برگزار و به رود پرخروش راهپیمایی اربعین تبدیل شده است.

امسال نیز علیرغم سایه سنگین ویروس کرونا یاد و نام حسین (ع) و مراسم حسینی و عزاداری‌ها هر چه پربارتر انجام می‌شود. جامعه روحانیت مبارز با تسلیت و تعزیت فرارسیدن ایام محرم از همگان برای برپایی مراسم حسینی متناسب با شرایط جدید دعوت می‌نماید و خاضعانه از همه ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انتظار دارد به نکات زیر توجه فرمایند:

*مراسم عزاداری حسینی نماد اعتقاد، ارادت و اعتلای فرهنگ شیعی است لذا در هر شرایط برگزار خواهد شد.

*حفظ جان و سلامت لازم است و لذا تمام مقررات بهداشتی باید رعایت شود.

*خطبای محترم و مداحان بزرگوار تلاش نمایند تا از همه ظرفیت‌ها بخصوص روش‌های نو، نهایت استفاده را نموده و تحولی اساسی در حوزه تبلیغ و مرثیه‌سرایی و عزاداری بوجود آورند و به تبیین شرایط جهانی و تحولات منطقه‌ای و موقعیت ویژه داخلی و توطئه‌های استکباری برای عادی‌سازی رابطه با رژیم جعلی و اشغالگر قدس اهتمام نمایند.

*مؤمنین و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت با سیاهپوش کردن معابر، مغازه‌ها، دفاتر و منازل و برگزاری جلسات کوچک و خانگی، مدال خدمت و برگزاری عزای آل الله را کسب و قلوب و منازل‌مان را محفل بی‌ریای عزای حسینی کنیم.

*نذورات به شکل بسته‌های پخته یا خام میان همه عزاداران و محبین خصوصاً نیازمندان توزیع شود تا همه از سفره برکت و اطعام حسینی بهره‌مند شوند.

*نذورات فرهنگی و تبلیغی را به صورت کتاب و بسته‌های فرهنگی به جوانان عزیزمان هدیه کنیم و معرفت عاشورایی را گسترش دهیم.

*از فرصت پیش آمده بیشترین استفاده را برای فهم فلسفه عاشورا و رمز ماندگاری آن و تعمیق فرهنگ ایثار، حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی، ولایتمداری و محبت و عشق ببریم و هر خانه را محلی برای گفتگو یا مطالعه جمعی در این باره قرار دهیم.

امیدواریم با عنایات خاصه حضرت ابا عبداله الحسین(ع) و فرزند بزرگوارش حضرت بقیه‌الله (عج) که قرن‌ها در غم جد بزرگوارش سوگوار و قلبش مالامال از غم و اندوه است، این محرم نقطه عطفی در عزاداری‌ها و ابراز ارادت و اخلاص نسبت به سرور و سالار شهیدان و فرزندان و یاران شهیدش باشد ـ چنین باد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار