جزئیات دیدار دستیار ارشد ظریف با بشار اسد

تهران (پانا) - دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از ملت و دولت سوریه برای مقابله با تروریسم و تحریم‌های ناعادلانه علیه مردم سوریه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات دیدار دستیار ارشد ظریف با بشار اسد

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با هدف دیدار با مقامات عالی سوریه و بررسی آخرین تحولات روابط دوجانبه و مسائل مرتبط با نشست روند آستانه و برگزاری کمیته قانون اساسی در تاریخ ۲۶ مرداد ۹۹ وارد دمشق شد.

وی در این سفر با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری و «ولید معلم» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در دیدار با بشار اسد با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس سوریه، بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از ملت و دولت این کشور برای مقابله با تروریسم و تحریم‌های ناعادلانه علیه مردم سوریه تاکید کرد.

خاجی با توجه به برگزاری نشست مجازی سران آستانه در تهران و همچنین نشست‌های پیشرو در ژنو درخصوص کمیته قانون اساسی سوریه، تداوم رایزنی و مشورت دو کشور در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای را مهم برشمرد.

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیز در این دیدار ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت و دولت سوریه بر اهمیت راهبردی روابط دو جانبه ایران و سوریه و تقویت محور مقاومت تاکید کرد و عزم کشورش بر هماهنگی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران به منظور خنثی‌سازی طرح‌های تروریسم اقتصادی آمریکا و تحریم را اعلام کرد.

خاجی در دیدار با ولید معلم نیز آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات مربوط به سوریه را مورد گفت‌وگو قرار داد.

طرفین در این دیدار با اشاره به تداوم اشغالگری و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه حقوق فلسطینی‌ها و کشورهای منطقه بر لزوم هوشیاری نسبت به طرح‌های این رژیم تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار