آیت‌الله مکارم شیرازی:

رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا بر همه عزاداران الزامی است

تهران (پانا) - مرجع تقلید شیعیان گفت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر همه عزاداران الزامی است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا بر همه عزاداران الزامی است

به گزارش تسنیم، آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: رعایت مسائل بهداشتی از جمله زدن ماسک برای همه عزاداران لازم است.

وی گفت: توقع می‌رود که مردم مقررات اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را جداً رعایت کنند؛ مکان سرپوشیده نباشد، جمعیت محدود، وقت محدود باشد و همگان از ماسک استفاده کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر این شرایط رعایت شود در این صورت عزاداری مانعی ندارد و عواقب منفی هم نخواهد داشت؛ ما جداً از مردم می‌خواهیم که در تشکیل جلسات عزاداری تمام آنچه را مربوط به سلامت عزاداران هست رعایت کنند.

مرجع تقلید شیعیان متذکر شد: افرادی که بیماری دارند یا احتمال ابتلا به ویروس کرونا دارند، در این مجالس حضور پیدا نکنند، این کار ممکن است باعث آلودگی دیگران شود و همین مسئله مسئولیت شرعی دارد. آن‌ها می‌توانند از طریق تلویزیون و اینترنت از این برنامه‌ها استفاده کنند.

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت شیوع بیماری کرونا و تمهیدات لازم در ماه محرم ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار