در مراسم تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران؛

حکیم‌زاده: ۳۷ هزار دقیقه برنامه آموزشی از تلویزیون پخش شده است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد ۳۷ هزار دقیقه برنامه آموزشی از تلویزیون پخش شده که با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص اقداماتی که سایر نظام‌های آموزشی انجام دادند تجربه جمهوری اسلامی ایران یک تجربه ممتاز و منحصر به فرد است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: ۳۷ هزار دقیقه برنامه آموزشی از تلویزیون پخش شده است

رضوان حکیم‌زاده در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران که عصر امروز در دبیرستان البرز برگزار شد با بیان اینکه در پژوهشی که در معاونت ابتدایی در خصوص روند کار و دستاوردهایی که این کار داشته انجام دادیم به سه نکته اصلی و مهم دست یافتیم، اظهار کرد: موضوع اول سرعت واکنش است که یک تجربه ارزشمندی برای مدیریت بحران بود؛ در هفتم اسفندماه ما با زحمات ارزشمند رئیس شبکه آموزش جلسه‌ای را برگزار کردیم با این موضوع که چطور از ظرفیت صدا و سیما برای تداوم جریان آموزش استفاده کنیم و دهم اسفندماه با همکاری و ایثار معلمان در جلوی دوربین زنده تلویزیون این کار صورت گرفت.

حکیم‌زاده افزود: بارها به عنوان یک معلم که سابقه زیادی هم در تدریس دارم تاکید کرده‌ام این کار، کار بسیار دشواری است چرا که از کلاس بسته درس، خود را در معرض نقد و دید میلیون‌ها انسان قرار می‌دهیم. ویژگی دیگر این برنامه هماهنگی و همدلی بود. این حس همدلی واقعا ارزشمند به عنوان نمونه‌ای از همکاری‌های دوجانبه بین دستگاهی می‌تواند واقعا تجربه قابل انتقال به سایر دستگاه‌ها باشد که ناشی از اتفاق خاصی بود که برای کشور اتفاق افتاده بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت ویژگی سوم این آموزش‌ها را فراگیری این جریان دانست و گفت: فراگیری از جهت اینکه در سراسر ایران نمود پیدا کرد به طوری که شبکه‌های استانی هم به باز پخش برنامه‌های شبکه آموزش و سایر شبکه‌های صدا و سیما پرداختند.

وی با اشاره به آمار برنامه‌های تولیدی در مدرسه تلویزیونی ایران گفت: در مجموع ۲ هزار و ۲۶۱ جلسه در تلویزیون برگزار شده که ۵۶۱ جلسه مربوط به دوره ابتدایی و از این ۵۶۱ جلسه ۴۷۷ جلسه به صورت زنده برگزار شده است.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: اگر برای پخش هر جلسه ۴ تا ۶ ساعت وقت صرف شده باشد، باید از آمادگی‌های لازم و پشتیبانی شما معلمان و حجم فعالیت افراد پشت صحنه تشکر کرد.

حکیم‌زاده گفت: در دوره ابتدایی ۲۹ نفر پشتیبان در کنار ۳۶ آموزگاری که به صورت مداوم در این برنامه شرکت داشتند کار آموزش های تلویزیونی را برعهده داشتند و در دوره متوسطه تنوع درس‌ها و برنامه‌ها بسیار بیشتر بود در مجموع ۶۱۷ ساعت معادل ۳۷ هزار دقیقه برنامه‌های آموزشی از تلویزیون پخش شده که با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص اقداماتی که سایر نظام‌های آموزشی انجام دادند تجربه جمهوری اسلامی ایران یک تجربه ممتاز و منحصر به فرد است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: علاوه بر آموزش‌های تلویزیونی، آموزش و پرورش از طریق بسترهای دیگر در مکان‌هایی که هیچ امکاناتی وجود ندارد از طریق حضور راهبران، معلمان و آموزگاران جریان آموزش را ادامه داد.

وی از مزایای آموزش تلویزیونی؛ دسترسی آسان به آموزش، پوشش حداکثری، مقرون به صرفه بودن، قابلیت برنامه ریزی و زمان بندی، ارائه موثرترین الگوهای تدریس با استفاده از معلمان توانمند و تاثیرگذار، روش مناسب به عنوان جایگزین آموزش حضوری، ایجاد انگیزه و فرصت‌های یادگیری و مشارکت، تنوع و جذابیت بالا و مکمل مناسب شبکه شاد را برشمرد.

حکیم‌زاده بیان کرد: باید بتوانیم آموزش‌ها را تعاملی تر کنیم و بر انطباق بیشتر برای بودجه بندی کتاب، امکان ارزشیابی تمرکز کنیم تا با توجه به شرایط بومی مناطق محروم، تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان آموزش‌ها ارائه شود.

معاون آموزش ابتدایی در پایان گفت: برای ایجاد بستر آموزش، در دسترس گذاشتن آموزش‌ها، توسعه عدالت آموزشی در بعد کیفی و کمی و فراهم کردن تنوع در فرصت‌های یاددهی و یادگیری باید آموزش‌های تلویزیونی ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار