معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خبر داد :

اجرای بسته تحولی معاونت در سال تحصیلی 400-1399 / پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از اجرای بسته تحولی این معاونت در سال تحصیلی 400-1399 و پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان خبر داد .

کد مطلب: ۱۱۱۶۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بسته تحولی معاونت در سال تحصیلی 400-1399 / پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، افشین خوگوار در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید ، با اعلام این خبر گفت: پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان به عنوان بسته تحولی معاونت در سال جاری تحصیلی با هدف کاهش 3درصدی دانش آموزان چاق و دارای وزن زیاد اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان هم چنین گفت: در این طرح تمام دانش آموزان استان از لحاظ شاخص توده بدنی BMI مورد غربالگری قرار می گیرند و از محاسبه مجذور وزن تقسیم بر قد آنان دامنه تعیین کننده توده بدنی آنان مشخص می شود.

وی با بیان این که اجرای طرح در سه مرحله غربالگری،شناسایی و مشاوره صورت می گیرد،افزود:بنا داریم طرح به صورت رسمی از 26مهرماه همزمان با روز تربیت بدنی آغاز شود که معاونت تربیت بدنی،مراقبین سلامت و آموزگاران پایه با همکاری و همراهی مدیر مدرسه و معاون اجرایی، مجری آن خواهند بود.

خوش گوار از ایجاد ظرفیت لازم در سامانه سناد برای بارگذاری مشخصات وزن و قد دانش آموزان خبر داد و گفت:پس از شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق،در جلسات حضوری و مجازی با آن ها و خانواد ه ایشان،شیوه کاهش وزن از طریق سبک زندگی سالم،ورزش روزانه،تغذیه سالم و خواب مناسب مورد مشاوره قرار می گیرند و در انتهای سال تحصیلی و همزمان با هفته سلامت در اردیبهشت ماه پایش و ارزیابی مجدد از آنان به عمل خواهد آمد تا تلاش صورت گرفته در این طرح منجر به تحقق هدف کاهش 3درصدی مجموع 22/5 درصد دانش آموزان چاق و اضافه وزن شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان در بخش دیگری از سخنان خود به مفاد دستورالعمل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت:تمام بخش های این بازگشایی شامل مقدمه،اهداف و سیاست های اجرایی، دارای کلید واژه سلامت دانش آموزان می باشد و به همین دلیل لازم است این مهم بیش از گذشته مورد توجه مدیران مدارس،معلمان،دانش آموزان و خانواده ها قرار گیرد و با یک تلاش همه جانبه و جریان سازی مناسب صورت گیرد تا دغدغه مندی و نگرانی خانواده ها نسبت به حضور فرزندانشان در مدرسه به حداقل برسد.

خوشگوار ادامه داد:در این راستا در قالب شیوه نامه ای تمام موارد و الزاماتی که بایستی در مدرسه ودر حین حضور دانش آموزان فراهم و رعایت شود،ابلاغ می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت از مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها خواست ضمن تشریح طرح در جلسات مدیران،موضوع به عنوان دستورکار شورای آموزش و پرورش قرار گیرد تا زمینه مشارکت و همکارهای بخش های درون سازمانی نیز فراهم گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار