سلطانیان: شهر تهران تعامل خوبی با وزارت آموزش و پرورش دارد

تهران (پانا) - جلسه پروژه مهر با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران و عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش  با موضوع ارایه گزارش، کارگروه های پروژه مهر در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد.  

کد مطلب: ۱۱۱۶۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سلطانیان: شهر تهران تعامل خوبی با وزارت آموزش و پرورش دارد

در این نشست عبدالرضافولادوند، مدیرکل شهر تهران در ارتباط با نحوه هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: در غافلگیری شرایط کرونا فرصت توجیه اولیا را از دست داده بودیم و اما خوشبختانه توانستیم از طریق صدا و سیما چندین مرتبه متمرکز کاری که حضوری نشد را انجام دهیم و از طریق شبکه پنج برنامه های مختلفی جهت آشنایی دانش اموزان با رشته های تحصیلی پخش کردیم و این مهم جبران شد و رضایتمندی نسبی مردم حاصل شد.
همچنین فولادوند با اشاره به ارتباط مستمر مجازی با مدیران مدارس گفت: کریدور گفتگو با مدیران مدارس آغاز شده و درحال انجام است. مدیران مدارس هم با نیروهای اجرایی و آموزشی و نیروهای اجرایی با دانش آموزان شان ایجاد می شود. همچنین تمامی معاونت ها نیز این ارتباط را در بستر شاد دارند.
فولادوند گفت: در تمامی ارتباطات مجازی که با مدیران داشتم تاکید کرده ام که باید مشخص شود دانش آموزان قرار است از چه وسیله ای برای آموزش و یادگیری استفاده کنند.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که سال قبل در حوزه توزیع کتب درسی داشتیم از اوایل سال، کارگروهی تشکیل شد و آسیب شناسی شد و مشکل عمده این بود که متولی نداشتیم. حدود 134900نفر را بررسی کردیم و متوجه شدیم دانش آموزانی هستند که ثبت نام کتب درسی دارند اما مدرسه شان مشخص نشده است و این یکی از مهمترین دغدغه های ما برای توزیع کتب درسی است. همچنین در گفتگویی که با مدیران داشتیم، در هر منطقه20 مدرسه بحرانی مشخص شده که مدیران باید خودشان مستقیما مسایل شان را بررسی کنند و در آن مدارس حضور داشته باشند.

سلطانیان: باید در تولید محتوا منسجم عمل کنیم

عباس سلطانیان مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به اینکه شهر تهران تعامل خوبی با وزارت آموزش و پرورش داشته است، گفت: در شرایط کرونا آموزش ها در بدو امر از طریق صدا و سیما انجام شد که در این مسیر اکثر معلم های آموزشی ما از تهران بودند و 54درصد برنامه هایی که پخش میشد از شاخه نظری بود و این به دلیل حجم عنوان های زیاد درسی بود. بطور کلی1120برنامه زنده به تلویزیون رفت تا دانش آموزی از تحصیل جا نماند.
وی افزود: تجربه گذشته نشان داد ما باید در تولید محتوا منسجم عمل کنیم و در شاخه نظری 18دبیرخانه داریم. طبق مکاتباتی که داشتیم، از آنها خواستیم تا قبل از 15شهریور حداقل 20درصد محتوای کتب درسی آماده شود و در شروع سال تحصیلی جدید در شبکه شاد ارایه می شود و دانش آموزان محروم هم در قالب سی دی آموزش ها را دریافت می کنند.

دری: در شرایط کرونا اطلس دانش آموزی منجر به شناسایی بازماندگان تحصیلی شد


در ادامه نشست پانته آ دری، معاون متوسطه شهر تهران با اشاره به تهیه نقشه راه مدارس گفت: نیمه اسفند یک فایل جامعی تهیه شد که نقشه یادگیری مدارس را مشخص کردیم و با گزارش گیری های مستمری که از مدارس گرفتیم، متوجه شدیم مدارس چه می کنند. در همین مسیر دانش آموزانی که به هر دلیل از آموزش جامانده بودند، شناسایی شدند. از اسفند ماه مدارس را مکلف کردیم تا نقشه پوشش شان را اعلام کنند تا بدانیم این دانش آموزان هم چگونه آموزش می بینند. درواقع از اطلس دانش آموزی که آماده کردیم برداشت شد هفت درصد دانش آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که بسیار پراکنده بودند.
دری در ارتباط با استفاده از شبکه شاد گفت: در شهر تهران تقریبا صددرصد عضو شبکه شاد هستند و دانش اموزان با پوشش بالای 70درصد عضو شده اند. امیدواریم بستر شاد در مسیر رشدی که دارد، ظرفیت هایش را بالا ببرد و مدارس پیشرو در کنار شاد از روش های تعاملی هم استفاده می کنند.

دری افزود: در موضوع پروژه مهر هدف گذاری که وزارتخانه مشخص کرده است را مبنا قرار دادیم.
امسال در خردادماه پیشبینی داشتیم و با وجود هزینه بری زیاد، حوزه ها را دوبرابر کردیم و هزینه اقلام رعایت پروتکل های بهداشتی را داشتیم.
امتحانات شهریور را هم با فاصله زمانی گذاشتیم و با همان دقت رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. همچنین همسنجی هر روز توسط سنجش اعلام می شود و امیدوارم امتحانات داخلی و تغییر رشته و جهش همه به تمام و کمال انجام شود و البته نگرانی نداریم چون پروتکل ها را رعایت می کنیم.

شهبازبیگی:محدودیت سنی مهمترین دغدغه انتصاب و انتخاب مدیران مدارس تهران بود

در ادامه نشست یدالله شهبازبیگی، رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل شهر تهران گفت: تمام تلاش و وقت ما بر ساماندهی نیروی انسانی می گذرد. امسال مهمترین دغدغه ما موضوع محدودیت سنی در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس بود. سال گذشته حدود 1800نفر داوطلب برای انتصاب مدیران داشتیم و متاسفانه امسال 720نفر شدند و به دلیل محدودیت سنی که ایجاد شد و باز هم با اعلام محدودیت سنی بیشتر این تعداد کاهش پیدا کرد. درنهایت ابلاغ ها انجام شد و فرایند کار بطور کامل پیگیری و انجام شد.
وی افزود: اکنون از 403نفر تقاضای استمرار خدمت تعداد 56نفر رد شدند و آن هم به دلیل نکاتی است که در بخشنامه لحاظ شده بود. در کل به دلیل محدودیت سنی ایجاد شده شایستگی مدنظر کمرنگ شد چون امکان انتخاب در تعداد بسیار کمی ممکن شد اما قطعا هیچ مدرسه ای بدون مدیر نمی ماند.

وی افزود: ساماندهی سال تحصیلی از بهمن ماه شروع شد و مصوبات مورد نیاز برای ورود و خروج انجام شد. به علت وجود سنوات خدمتی بالا در کل مجموعه اموزش و پرورش شهر تهران با کمبود نیروی انسانی روبروست. 33درصد از نیروهای اموزش و پرورش تهران در مرز بازنشستگی هستند 4هزار نفر بازنشسته داشتیم و سال 99تعداد7هزار نفر بازنشسته داشتیم. نیروی جایگزین در شهر تهران کار سختی است. امیدواریم بازنشستگان استمرار خدمت دهند و پیشبینی میکنیم در مهرماه خروج نیروی بازنشسته را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار