جزئیات جلسه امروز هیات رئیسه و کمیسیون‌های مجلس یازدهم

تهران (پانا) - ششمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس یازدهم پیرامون بررسی اولویت‌های پیشنهادی کمیسیون‌های صنایع و شوراها برگزار و بر اولویت‌های نظارتی و تقنینی و رویکرد برنامه‌محور تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات جلسه امروز هیات رئیسه و کمیسیون‌های مجلس یازدهم

به گزارش روابط عمومی مجلس، در ششمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس که به ریاست محمدباقرقالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و به صورت هفتگی برگزار می‌شود، در جلسه صبح امروز دوشنبه ۲۷ مردادماه، اولویت‌های پیشنهادی دو کمیسیون صنایع و معادن و شوراها و امور داخلی و پیشنهادات مرکز پژوهش‌ها در این دو حوزه مورد بحث و گفتگوی اعضای جلسه قرار گرفت.

در اولویت‌های کمیسیون صنایع، موضوع زنجیره تولید و تامین غذا و دارو، تسهیل فضای کسب و کار، استقرار نظامات جامع (مانند نظام صدور مجوزات، نظام تشویق و ...)، تکمیل زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و تدوین اولویت‌های صنعتی کشور به عنوان موضوعات محوری طرح و مورد تاکید قرار گرفت.

در بررسی اولویت‌های کمیسیون شوراها، اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تدوین قانون مدیریت جامع شهر و روستا، اصلاح قانون نظام وظیفه و نظارت و هدایت طرح‌های آمایش استانی به سمت اولویت‌های اقتصادی و عمرانی شهرها و روستاها و توجه به دو سطح محلی و ملی در فرایند قانون‌گذاری، مورد توجه و تاکید حاضران واقع شد.

در این جلسات که با هدف رسیدن به برنامه راهبردی مجلس یازدهم، با حضور اعضای هیأت رئیسه مجلس، رؤسای کمیسیون‌ها، معاونان مجلس، رئیس مرکز پژوهش‌ها و رئیس دیوان محاسبات برگزار می‌شود، از طریق احصا و برشمردن اولویت‌های هر کمیسیون با نظر کمیسیون مربوطه، پیشنهادات مرکز پژوهش‌ها، نظرات دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با موضوعات و نظر حاضران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار