کاهش کیفیت هوای پایتخت طی روز جاری

تهران (پانا) - براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است اما افزایش غلظت آلاینده «ازن» و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۱۵۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش کیفیت هوای پایتخت طی روز جاری

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۲۷ مرداد ماه) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و در برخی مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

طی روز با حاکمیت جو آرام و آسمان صاف و با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «اُزن» احتمال می‌رود در ساعات بعدازظهر بر میزان غلظت این آلاینده نسبت به روز گذشته افزوده شود که کاهش کیفیت هوای برخی مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

در شامگاه با افزایش تندی باد و درنتیجه پراکندگی آلاینده‌ها انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

با کاهش تندی باد تا صبحگاه فردا (۲۸ مرداد ماه) و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افرایش پیدا می‌کند و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم شرایط جوی آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تا حدودی محدود خواهد شد، علاوه‌ بر این شاهد افزایش غلظت آلاینده «اُزن» در برخی ساعات بعدازظهر خواهیم بود هرچند با کاهش دما و افزایش رطوبت نسبت به روز گذشته بیشینه غلظت این آلاینده نسبت به روز قبل، از میزان کمتری برخوردار خواهد بود.

به‌تدریج با افزایش تندی باد تا اواخر وقت فردا (۲۸ مرداد ماه) پیش‌بینی می‌شود شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شود و به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدود قابل‌قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «اُزن» با میانگین ۹۲ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۶ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار