کاظمی:پروتکل‌های بهداشتی در هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز باید رعایت شود

تضمین سلامت دانش‌آموزان به هر شکل ممکن اولویت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تضمین سلامت دانش‌آموزان به هر شکل ممکن را اولویت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد پروتکل‌های بهداشتی در هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز باید رعایت شود.

کد مطلب: ۱۱۱۵۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی:پروتکل‌های بهداشتی در هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز باید رعایت شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و با موضوع پروژه مهر 99 در محل سالن اندیشه این اداره کل برگزار شد.

علیرضا کاظمى معاون پرورشى و فرهنگى وزیر آموزش و پرورش در این جلسه در رابطه با آمادگى نظام تعلیم و تربیت براى بازگشایى مدارس گفت که مجموعه آموزش و پرورش از همان روزهاى ابتدایى شیوع بیمارى کرونا در زمستان سال گذشته و تعطیلى اجبارى مدارس با یک شرایط خاص، سال تحصیلى اخیر را به پایان رسانید؛ اما براى سال تحصیلى پیشِ رو یک برنامه ریزى منعطف و قابل تغییر در شرایط مختلف تبیین شده با آمادگی کامل آماده آغاز سال تحصیلى جدید هستیم.

معاون پرورشى و فرهنگى وزیر آموزش و پرورش افزود سطح تعاملات وزارتخانه با استان‌ها بسیار توسعه پیدا کرده و جلسات ویدیو کنفرانس با استان‌ها و حتى شهرستان‌ها موجب این تعامل بوده اما حضور فیزیکى و بازدیدهاى میدانى قطعاً تأثیرگزارى خاص خود را دارد که در دستور کار معاونان و مشاوران وزیر آموزش و پرورش پیش از آغاز سال تحصیلى قرار دارد.

وى به توصیه‌ها و سفارش‌هاى خداوند در قرآن کریم براى ایجاد و حفظ آرامش در انسان نیز اشاره کرد و گفت که قرآن کریم ذکر را ریشه آرامش در زندگى دنیوى بیان کرده و نماز را هم بالاترین مرتبه ذکر قرار داده و در مقابل ترک این اعمال و غفلت از آن‌ها باعث سخت شدن زندگى دنیوى و اخروى خواهد شد.

معاون وزیر ادامه داد آمادگی آموزش و پرورش از یک سو و آمادگی خانواده‌ها و دانش‌آموزان از سوی دیگر برای بازگشایی مدارس در شرایط خاص کنونی ضروری است. تهیه مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری و اطلاع رسانی شفاف در راستای تحقق اهداف پروژه مهر راه‌گشاست.

وی با بیان اینکه تضمین سلامت دانش‌آموزان به هر شکل ممکن اولویت آموزش و پرورش است؛ گفت که پروتکل‌های بهداشتی در هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز باید رعایت شود. باید بیش از پیش در راستای ورود ابزار فناوری‌های نوین به حوزه آموزش و پرورش تلاش کنیم.

معاون پرورشى و فرهنگى وزیر آموزش و پرورش افزود که استفاده از مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بستر صدا و سیما و خانواده‌ها در فرآیند آموزش نباید مغفول بماند. برای ارتقای کیفیت آموزش در شرایط کنونی، باید اطلس پوشش تحصیلی مدرسه‌ای از سوی مدیران مدارس ترسیم شود.

کاظمی بیان کرد: انعطاف در برنامه‌های آموزشی نیازمند تدوین سه برنامه از سوی مدیر مدرسه در وضعیت‌های مختلف اعم از سفید، زرد و قرمز باشد.

وی با بیان اینکه نیازمند پیوست رسانه‌ای قوی برای جلب اعتماد جامعه مخاطب آموزش و پرورش هستیم؛ گفت : استان آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر در تولید محتوای پرورشی است که شایسته تقدیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار