سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

فروش نفت سلف متوقف شد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت موضوع عرضه اوراق سلف نفتی در بازار بورس با حضور وزیر نفت در نشست امروز این کمیسیون بررسی شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
فروش نفت سلف متوقف شد

به گزارش خانه ملت، محمدمهدی مفتح در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: بیژن زنگنه وزیر نفت به منظور ارائه گزارشی درباره صنعت نفت، پروژه‌های توسعه‌ای و اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا در بحث فروش نفت در جلسه امروز حضور یافت.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس سوالاتی را در حوزه‌های صادرات گاز، گازرسانی، طرح‌های عمرانی توسعه میدان‌های نفتی، میعانات گازی، توسعه پارس جنوبی و ... مطرح کرده و وزیر نفت هم پاسخ‌های مشروحی در این زمینه ارائه کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: در ادامه جلسه مباحثی هم در مورد عرضه اوراق سلف نفتی در بازار بورس مطرح شد، هرچند که به دلیل برخی ابهامات قانونی فروش آن متوقف شده اما اعضای کمیسیون برنامه و بودجه معتقدند، این کار باید در کمیسیون بررسی و تصمیم‌گیری شود زیرا مستقیما در ارتباط با بودجه کشور است.

مفتح تاکید کرد: قرار است، مباحث قانونی و ارتباط با بودجه این طرح در نشست مشترک کمیسیون برنامه و بودجه، وزارت نفت، دیوان محاسبات و سازمان بورس بررسی و مشخص شود که دولت چگونه می‌خواهد طی دو سال آینده به تعهدات خود عمل کند و ارتباط منابع حاصل از عرضه اوراق سلف نفتی در بازار بورس با منابع بودجه‌ای چیست.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: طی این هفته جلسه مشترک بررسی فروش اوراق سلف نفتی در بازار بورس در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار