استاندار زنجان:

افزایش بهره وری، هدف اصلی اقتصاد مقاومتی است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت: در استان زنجان باید به دنبال طرح های دارای ارزش افزوده باشیم و طرح های حوزه خدمات این قابلیت را دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بهره وری، هدف اصلی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: در ارائه آمارهای مهمی همچون اشتغال باید واقعیت ها را در نظر گرفت و مرجع اعلام آمار باید یک منبع موثق باشد تا بتوان براساس آن برنامه ریزی و هدفگذاری نمود.

وی با بیان اینکه نقشه راه کسب و کار استان باید عملیاتی باشد تاکید کرد: در زمینه اشتغال باید بین حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات تناسب وجود داشته باشد و در زمینه هایی همچون کشاورزی با ایجاد واحدهای فراوری بجای کمیت به کیفیت پرداخته شود.

مقام عالی استان ادامه داد: با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و واحدهای استارتاپی می توان جایگاه خدمات را در ایجاد و سهم اشتغال ارتقاء داد.

حقیقی با اشاره به 27 طرح جهش تولید و نقشه راه توسعه استان افزود: این طرح ها باید در راستای یکدیگر اجرا شود بطوریکه پیشرفت هر مرحله قابل ارزیابی باشد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت اشتغال، صنعت فرش و پنجره واحد استان ارائه شد که استاندار زنجان درباره این گزارش ها توضیحاتی داد.

استاندار زنجان گفت: در زمینه صنعت فرش، نام استان کمرنگ است و با توجه به 21هزار و550 دار قالی و فعالیت 60 هزار بافنده لازم است براساس نقشه راه استان، سود و ارزش افزوده حاصل از این هنر به هنرمند زنجانی برسد و باید وضع موجود ساماندهی شود.

نماینده عالی دولت در استان درباره نقشه راه سرمایه گذاری و پنجره واحد نیز گفت: استان زنجان اولین استانی است که سیستم پنجره واحد را ایجاد کرده و در دولت نیز ارائه شده و باید این امر بنام استان زنجان به ثبت رسد.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به آمارهای ارائه شده در زمینه کسب و کارهای نو یا همان استارتاپ ها نیز تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نو نیازمند حمایت هستند و این واحدها در صورت حمایت می توانند هم اشتغال ایجاد نموده و هم ارزش افزوده خدمات را عاید استان کنند.

حقیقی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست آمارهای واقعی در زمینه کسب و کار و میزان اشتغال را احصاء نمایند تا براساس آن نقشه راه کسب و کار استان عملیاتی شود .

استاندار زنجان همچنین 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن را گرامیداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار