با حضور نمایندگان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری صورت گرفت

معرفی فیلم‌های برتر سواد مالی

تهران (پانا) - با حضور نمایندگان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری فیلم‌های برتر سواد مالی معرفی و تجلیل شدند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
معرفی فیلم‌های برتر سواد مالی

به گزارش روابط عمومی آکادمی هوش مالی، روز گذشته در محل سالن همایش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، سید محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد تـوسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز و اعضای هیئت داوران جشنواره نشان فی، آیین تقدیر از فیلم های سینمایی برتر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از منظر سواد مالی برگزار و از چهار فیلم برتر کشور در زمینه طرح مباحث سواد مالی تقدیر شد.

دکتر کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی و رئیس هیئت داوران جشنواره فی با اشاره به ضرورت طرح مهارت‌های سواد مالی با زبان فیلم گفت: جشنواره فی با هدف تقدیر از هنرمندان و فیلم سازانی که به موضوع سواد مالی می پردازند طراحی شده است.

وی افزود: سواد مالی ناظر به مباحث پیچیده اقتصادی نیست بلکه مهارت‌هایی است که تمام مردم برای بهتر زندگی کردن به آن نیازمند هستند.

رودی خاطر نشان ساخت: تمام فیلم‌های جشنواره فجر سال گذشته از منظر سواد مالی توسط هیئت داوران بررسی شدند و در نهایت چهار فیلم حائز اهدای تندیس نشان فی شناخته شدند.

وی تاکید کرد:شاخص‌های انتخاب این چهار فیلم میزان توجه محتوای فیلم‌ها به آموزه‌های سواد مالی شامل خرج و پس انداز، اعتبار و بدهی، کاریابی و درآمد، سرمایه گذاری، مدیریت ریسک و بیمه و در نهایت تصمیم گیری مالی بوده است.

در ادامه پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: برای افزایش سواد مالی در جامعه باید از ظرفیت های هنر استفاده کرد و سینما یکی از بهترین ظرفیت‌های ترویج سواد مالی است.

در ادامه این مراسم از تهیه‌کننده و کارگردان چهار فیلم عامه پسند، روز بلوا، بی صدا حلزون و سه کام حبس با اهدای تندیس نشان فی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار