رفع مشکلات اقتصادی نیازمند تحقق اقتصاد مقاومتی است

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به ضرورت تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی گفت: رفع مشکلات اقتصادی نیازمند تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رفع مشکلات اقتصادی نیازمند تحقق اقتصاد مقاومتی است

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم الهدی رییس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان که با معاونت اجرایی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش‌های حجت الاسلام شریفی اظهار داشت: خیلی از کارها باید انجام شود، از جمله برقراری ارتباط بین ائمه جمعه‌ها، ارتباط ائمه جمعه با فرمانداران، مردم شهرستان، مرکز استان، مسائل اجتماعی داشته باشند.

ناصری گفت: گاهی مواقع اختلاف نظرهایی پیش می‌آید که لازم است با درایت و تیز بینی مسئول شورای می‌تواند مشکلات را حل کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به فعالیت‌های خوب حجت السلام شریفی گفت: همه‌ی ائمه جمعه از اقدامات خوب و درایت ایشان راضی هستند و ان‌شالله در موقعیت‌های دیگر به خدمت بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: ما در ایام مقاومت هستیم و باید در همه‌ی شرایط مقاومت، پایداری و ایستادگی در مقابل هجمه‌های مختلف عقیدتی و سیاسی دشمن داشته باشیم.

ناصری گفت: خداوند در آیه آخر سوره آل‌عمران دستور به مقاومت می‌دهد و بیان می‌کند که چگونه و با چه ارتباطی مقاومت خود را حفظ کنیم، خداوند می‌فرماید (( «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ ای اهل ایمان، (در کار دین) صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیّا و مراقب کار دشمن بوده و خداترس باشید، باشد که پیروز و رستگار گردید)).

وی افزود: در این آیه چهار دستور صادر می‌شود، مقاومت فردی، مقاومت اجتماعی، برقراری ارتباطات، همراه با تقوا، در مسیر اطاعت خداوند است که نتیجه‌ی آن به رستگاری می‌رسد. اصبروا به عنوان مقاومت فردی در زندگی این است که انسان در مقابل فشارها از جوانب مختلف صبور و مقاوم باشد، اگر دشمن احساس کند در وجود ما سستی، ضعف و ناامیدی ایجاد شده است نفوذ می‌کند و ضربه می‌زند.

امام جمعه استان یزد گفت: صابروا یعنی صبر اجتماعی که همه در اجتماع باید در کنار یکدیگر مقاومت کنند و در سختی‌ها و مشکلات وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم، باید در مقابل تحریم‌ها و تحریف‌ها ایستادگی کنیم.

ناصری بیان کرد: رابطوا به معنای نگهبانی، احساس مسئولیت و مراقبت است، لازم است از مرزهای عقیدتی، سیاست، اجتماعی و اقتصادی با هشیاری مواظبت کرد.

در روایت آمده است که در انجام واجبات، تکلیف‌های شخصی، مسئولیت‌ها، مسائل و مشکلات اجتماعی صبور باشید و در سایه ولایت ایستادگی و مقاومت داشته باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار