مدیر عامل شرکت آبفای جنوب غربی استان تهران گفت:

یارانه 1100 تومانی دولت به مشترکین آب منطقه

بهارستان (پانا)-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه از مشترکین خواست تا با صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف نه تنها باعث کاهش هزینه ها می شود بلکه برای کشور و نسل های آینده نیز مفید خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
یارانه 1100 تومانی دولت به مشترکین آب منطقه

سید علی لدنی نژاد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب جنوب غرب استان تهرن گفت: یکی از وظایف اصلی شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران توزیع شبانه روزی آب شرب و بهداشتی بین مشترکین وجمع آوری، انقال ،تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب است که در حوزه جنوب غرب استان تهران 107 هزار خانوار تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

لدنی نژاد گفت: در فصل تابستان که پیک مصرف را درکشور داریم که سرانه مصرف آب دراین فصل 5810 لیتر بر ثانیه مصرف آب در جنوب غرب استان تهران را داریم که سرانه مصرف در این منطقه حدود 230 لیتر برثانیه است که رقم بالایی می باشد و شهروندان باید با رعایت الگو های مصرفی این رقم را کاهش دهند.

مدیر شبکه آب و فاضلاب با اشاره به پروژه های این شرکت گفت: در شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران 17 پروژه فعال آبی با اعتبار 110 میلیارد تومان اعتبار و 43 پروژه فعال حوزه فاضلاب با 609 میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا می باشد.

او ادامه داد:به دلیل این که در زمان اوج مصرف قرار داریم شرکت آب و فاضلاب منطقه بیش از ظرفیت موجود برای مشترکین تولید آب دارد و با توجه به این رشد جمعیت در جنوب غرب استان تهران به خصوص بهارستان تامین آب مورد نیاز با این ضریب رشد کار دشواری است و اگر ما در مصرف آب صرفه جویی نداشته باشیم اگر بیش از ظرفیت نیز آب تولید کنیم باز مشکل کمبود آب خواهیم داشت.

سیدعلی لدنی نژاد گفت: یکی از اقدام مهم شرکت اب و فاضلاب منطقه اجرای پروژه خط انتقال آب الغدیر 2است که مراحل پایانی خود را سپری می کند که با وجود تمامی مشکلاتی که در مسیر این پروژه بود ما توانستیم از شمال غرب وشرق تهران مسافتی حدود 60 کیلومتر ار طی کنیم و آب را به حوزه جنوب غرب استان تهران انتقال دهیم تا آبرسانی در این مناطق انجام شود که با اجرای این پروژه آب با کیفیت شمال شهر تهران در جنوبی ترین حاشیه تهران توزیع خواهد شد.

او با اشاره به انشعابات غیر مجاز گفت: تخلفات آبی و انشعابات غیر مجاز یکی از چالش های مهم شرکت آب و فاضلاب است که در یکسال گذشته بیش از 10 هزار تخلفات آبی شناسایی و اعمال قانون شدند که تجاوز به حقوق شهروندان است و شرکت آب منطقه با جدیت با این موضوع برخورد می کند.

لدنی نژاد افزود: قیمت تمام شده آب در سال 98 برای آب وفاضلاب جنوب غرب استان تهران حدود 1700 تومان برای هر متر مکعب بوده اما در قبوضی که برای مشترکین صادر می شود بابت هر متر مکعب 600 تومان دریافت می شود و مابه التفاوت این رقم را در واقع دولت یارانه غیر مستقیم به مردم پرداخت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار