ارسال تجهیزات دانش‌بنیان کرونایی معاونت علمی به ۱۴ کشور

تهران (پانا) - رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ارسال محموله پیشگیری و درمان کرونا به قرقیزستان از برنامه معاونت علمی از ارسال کمک‌های توسعه‌ای به ۱۴ کشور منتخب خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ارسال تجهیزات دانش‌بنیان کرونایی معاونت علمی به ۱۴ کشور

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی قلعه نوی با اشاره به ارسال محموله بشر دوستانه ایران به مقصد بیشکک قرقیزستان افزود: جمعه هفته پیش کمک‌های بشردوستانه معاونت علمی و فناوری در حوزه تجهیزات دانش بنیان مرتبط با بیماری کرونا در فرودگاه شهر بیشکک تحویل مقامات وزارت بهداشت و امور خارجه قرقیزستان شد. این بسته ها شامل محصولات دانش بنیانی پیشگیری از بیماری کرونا بود که در حوزه کنترل و تشخیص بیماری کووید ۱۹ به کار می روند.

وی اظهار کرد: بسته ایران به کشور قرقیزستان یک هزار و ۶۵۰ کیلوگرم وزن داشت و مشمتل بر ۲ هزار و ۵۰۰ کیت تشخیصی IGG و ۲ هزار و ۵۰۰ کیت تشخیص IGM بود که جمعا ۵ هزار کیت تشخیصی به این کشور ارسال کردیم. علاوه بر آن یک دستگاه کامل ونتیلاتور و ۲۵ عدد پالس اکسیمتر، ۲۵ عدد ترمومتر، ۲ هزار محلول ضدعفونی کننده و سایر محصولات در این بسته حمایتی وجود داشت.

قلعه‌نوی هدف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارسال این محموله را کمک کردن به کشورهای دوستی دانست که روابط اقتصادی و سیاسی خوبی با آنها دارد و یادآور شد: این کار فضا را برای ارتباطات بعدی شرکت های دانش بنیان با کشورهای منتخب فراهم می کند تا محصولات خود را به این کشورها ارسال کنند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی و فناوری معاونت علمی با بیان اینکه این معاونت از یک ماه پیش برنامه ارسال کمک‌های توسعه‌ای به ۱۴ کشور منتخب را آغاز کرده است، ادامه داد: در حال حاضر کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و قرقیزستان این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند و به زودی دیگر کشورهای هدف هم این کمک ها را دریافت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار