دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: فرزندی هستم که با تمام عشق پا در رکاب پدر خواهد گذاشت

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: فرزندی هستم که با تمام عشق پا در رکاب پدر خواهد گذاشت

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم نرگس نادرزاده دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان خراسان جنوبی خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

«سلام سردارم! سلام رفیق تنهایی‌های شب تار، چگونه رفتنت را باور کنم سردار؟ دلم برایت تنگ می‌شود، برای نگاه نافذت، برای اخم پر صلابتت، برای لبخند پر رمز و رازت، برای دم گرمت، برای فرماندهی سرشار از بصیرتت، برای آرزوی شهادتت، بالاخره طاقت نیاوردی و پر گشودی و رفتی...

دیدی چه جمعیتی برای تسلیت آمده بودند؟ چه عشاقی با چشم گریان شهادتت را تبریک می‌گفتند و من می‌دانم تو با همان روی گشاده به آن‌ها نگاه می کردی و به روی‌شان لبخند می‌زدی. آسوده بخواب سردار این انقلابی که تو به پا کردی، حماسه‌ها بر انگیخت... آسوده بخواب وقتی حتی از عکس‌هایت می‌ترسند. سردار بشنو نوای «بسم الله القاصم الجبارین» را از جای جای این خطه سرسبز. وقتی مردم از دورترین نقاط ایران برای کمک به سیل زده‌های سیستان می‌آیند، یاد و خاطره فداکاری‌هایت در زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان زنده می‌شود و این یعنی توراهت را درست رفته‌ای و هدف از جهاد را درست فهمانده‌ای. چه زیبا دل‌های‌مان را به سوی حق کشیدی و چه زیباتر مسیر سعادت را پیش‌روی ما گشودی. بدان این راه که گشودی، بسته نخواهد شد.

می‌دانی! می‌ترسم... می‌ترسم حالا که رفته‌ای این خبیثان دست به روسری رقیه‌ها ببرند، گوشواره از گوش‌هایشان بکشند. حالا که در آغوش امامت آرام گرفته‌ای برایمان دعا کن؛ اما جهان بداند من نیز سردار سلیمانی دیگرم، حتی اگر خود او نباشم، فرزندی هستم که با تمام عشق پا در رکاب پدر خواهد گذاشت. به رفتنت بی پا، به بال گشودنت بی‌دست، به عقیق انگشتری‌ات، به بغض در گلو مانده سید‌علی، بندهای پوتینم را محکم‌تر خواهم بست، چادرم را جلوتر خواهم کشید، گره روسری‌ام را محکم‌تر خواهم کرد و با صدای هر چه رساتر فریاد خواهم زد: «خون حاج قاسم چشمه‌ای‌ست که از هر قطره‌اش سرداری دیگر می‌روید» و من نیز سردار دیگرم! تا خون در رگ‌هایم هست برای او و به عشق او در رکاب رهبر می‌مانم و با توکل بر خدا در راهش می‌جنگم.

آن جانی‌ها باید هزینه قطره قطره خونش را بدهند، ای ترامپ قمار باز بدان که انتقام خواهیم گرفت، انتقامی سخت، محکم، قاطع، پشیمان‌کننده و برای همیشه تمام کننده... مطمئن باشید و منتظر سیلی‌های دیگر ما باشید. این راه ادامه دارد...»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار