مصطفی محدثی خراسانی ، شاعر و منتقد ادبی :

برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در آموزش و پرورش باید یکی از راهبردهای نظام کلان فرهنگی کشور باشد

تهران(پانا)- مصطفی محدثی خراسانی ، شاعر و منتقد ادبی در حاشیه بازدید از سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور ضرورت برگزاری این مسابقات را از راهبردهای نظام کلان فرهنگی کشور دانست .

کد مطلب: ۱۱۱۵۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در آموزش و پرورش باید یکی از راهبردهای نظام کلان فرهنگی کشور باشد

به گزارش روابط عمومی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور ، مصطفی محدثی خراسانی شاعر و منتقد ادبی با اشاره به شکل برگزاری مسابقات گفت : از دور که برگزاری مجازی مسابقات را شنیدم تصورم بر این بود در حد یک رفع تکلیف باشد و فقط می خواهند که اسم جشنواره بماند اما وقتی در دبیرخانه جشنواره حضور پیدا کردم و از نزدیک تعاملات و پیوندهای اساتید و دانش آموزان را از طریق فضای مجازی مشاهده کردم کاملا ذهنیتم عوض شد و فضای معرفتی و محبت و صمیمیتی که در جشنواره حضوری میدیدم جلوه هایی از آن را در ارتباطات مجازی هم دیدم و بسیار به آینده امیدوار شدم .

او با اشاره به اینکه بدنه شعر معاصر میانسال کشور، کشف شده های جشنواره های شعر دانش آموزی هستند، اظهار داشت : اگر در آن سالها آن استعدادها کشف نشده بود الان با چنین شعرای به نام و ارزشمندی مواجه نبودیم .

محدثی خراسانی ادامه داد: تجربه نشان داده است هر وقت این برنامه‌ها تعطیل شد ، شعر جوان ما هم دچار آسیب شده و نباید فراموش کنیم در دوره‌ای آموزش و پرورش، جریان شعر جوان کشور را هدایت می کرد.

این شاعر و منتقد ادبی با تاکید بر این که کشف و پرورش استعدادها از وظایف اصلی آموزش و پرورش است ، تصریح کرد: تا چنین فضاهایی ایجاد نشود قطعا این توانایی‌های دانش آموزان ناشناخته می ماند و این اتفاق از مدرسه آغاز می شود .

او برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در آموزش و‌پرورش را از راهبردهای نظام کلان فرهنگی کشور دانست و افزود: سیاست گذاران کلان فرهنگی کشور نباید از این ظرفیتی که در آموزش و پرورش هست غافل شوند و باید در راستای کشف و هدایت این استعدادها ، آموزش و پرورش را یاری کنند.

گفتنی است ، مصطفی محدث خراسانی همچنین مدیر بخش موسیقی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس است که از آثار برگزیده جشنواره در حوزه دفاع مقدس تقدیر خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار