ملکی: ارزشیابی بیرونی مجلات رشد در صحنه عمل منتهی به تولید بسته‌های آموزشی شود

تهران (پانا) - نشست شورای مدیران سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با حضور تمامی اعضا و تأکید بر ارزشیابی بیرونی مجلات رشد در صحنه عمل و منتهی شدن آن به تولید بسته‌های آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ملکی: ارزشیابی بیرونی مجلات رشد در صحنه عمل منتهی به تولید بسته‌های آموزشی شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست شورای مدیران سازمان با دستور جلسه‌ ارائه‌ گزارش از فعالیت های دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و ارائه نقطه نظرات اعضا تشکیل شد.

در ابتدای این نشست حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تبریک روز بازنشستگان گفت: «باید ارتباط سازمان با بازنشستگان حفظ شود و در چارچوب قانون از تجربیات آن‌ها استفاده کرد.»

وی در ادامه با مرور روز مباهله به عنوان رویدادی عظیم و موثر در تاریخ اسلام به بیان ویژگی‌های این روز در سیمای تربیتی رفتار پیامر اسلام پرداخت و گفت: «با دمیدن روح دینی در برنامه‌های درسی؛ میراث دار مطمئن پیروزی مباهله خواهیم بود.»

در این جلسه ملکی نکاتی را در خصوص تفکیک تولید محتوای راهنمای درسی معلمان از والدین بیان و تاکید کرد: «هر محتوا اقتضائات خود را دارد و حتی اگر لازم بود برای والدین علاقه‌مند نیز محتوای خاص و جداگانه تدوین شود.؛ تفاوت ها دیده شود و درمجموعه های مستقل تدوین شود.»

در ادامه این نشست اسداله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان در خصوص برخی اقدامات این معاونت در حوزه رفاهیات همکاران بازنشسته، وضعیت صندوق‌های رفاهی سازمان، هزینه ها و فصول پرداختی توضیحاتی را ارائه کرد.

در بخش دوم این نشست محمد ابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با ارائه گزارشی عملکرد نشریات رشد از برنامه‌ها و اقدامات اخیر این حوزه را تشریح کرد. در ادامه اعضا جلسه نقطه نظرات خود را در خصوص کیفیت بخشی به برنامه و تولیدات مجلات رشد بیان کردند.

علی محبی سرپرست معاونت برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری ضمن اشاره به نقطه نظرات اعضا جلسه و انتقادات و مسائلی که پیرامون مجلات رشد وجود دارد، بیان کرد: «راهکار رفع این مشکلات، تدوین سند راهبردی مجلات رشد است که در این سند نقشه راهبردی مجلات و نقشه راهبردی هر مجله نیز مشخص باشد. این راهبرد با اجرای برنامه عملیاتی دقیق براساس مدل کارت امتیازی متوازن، قابل سنجش و اندازه گیری و شفاف قابلیت اجرا داشته و ثمربخش خواهد بود.»

در پایان جلسه حسن ملکی ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با طرح این سوال که رسالت نشریات رشد در موقعیت کنونی چیست؟ به تبیین نسبت‌های مجلات رشد با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پرداخت و گفت: «در بررسی مجلات رشد چند نسبت باید مورد توجه قرار گیرد اول نسبت این مجلات با جامعه‌ی متحول و مسائل اجتماعی است؛ نسبت دوم حضور مجلات رشد در گستره‌ رسانه‌های متنوع و متکثر حاکم بر زندگی دانش‌آموزان و سوم اینکه مجلات رشد با تحولات در سایه تربیت اسلامی چه نسبتی دارد؟ آیا نسبت به نیازمخاطب توجه می‌کند؟»

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: «مجلات رشد در صحنه‌ عمل یعنی ارزشیابی بیرونی و توزیع در بستر مجازی و افزایش مخاطب باید به تولید بسته‌های آموزشی مناسب منتهی شود.»

در پایان این نشست مقرر شد یک سند جامع و پاسخگو به نسبت‌ها و سوالات مطرح شده طی سه ماه کاری آتی برای مجلات رشد تدوین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار