تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر به ۴۰۰۰ تن در سال رسید

بوشهر(پانا)_معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر به ظرفیت ۴ هزار تن در سال خبر داد و گفت ۳ واحد پرورش ماهی در قفس دیگر به‌زودی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۵۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر به ۴۰۰۰ تن در سال رسید

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، سعید زرین‌فر یکی از ظرفیت‌های مهم تولیدی، اشتغال‌زایی، اقتصادی و صادراتی استان بوشهر را پرورش آبزیان دانست و اظهار کرد : در این راستا طرح‌های مهم آبزی‌پروری از جمله ماهی و میگو عملیات اجرایی آن آغاز شده و پرورش آرتمیا و کشت جلبک دریایی هم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر افزود: پرورش میگو در اراضی ساحلی افزایش یافته این در حالی است که اراضی پرورش میگو از 3 هزار 45 هکتار در سال 1392 امسال به بیش از شش‌هزار و 400 هکتار افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از افزایش 70 درصدی سطح زیرکشت میگو در اراضی ساحلی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته از 5 هزار 128 هکتار اراضی ساحلی در پرورش میگو بیش از 21 هزار 767 تن میگو تولید شد که نسبت به سال 1392 که 8 هزار و 494 تن بود رشد156 درصدی معادل 1.5 برابری دارد.

زرین‌فراز افزایش صادرات میگوی پرورشی خبر داد و بیان کرد: صادرات میگوی پرورشی از 8 هزار تن در سال 1392 سال گذشته به 17 هزار و 500 تن رسید که 2.5 برابر افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ایجاد شهرک شیلاتی در رودشور گناوه خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این شهرک که 3 هزار و 611 هکتار به اراضی پرورش میگوی استان بوشهر افزوده می‌شود سطح زیرکشت این اراضی از 10 هزار هکتار فراتر می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر به پرورش ماهی در قفس پرداخت و با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس پشت سد رئیسعلی دلواری و آب های خلیج فارس اجرایی شده است گفت: پرورش ماهی در قفس از سال 1393 در استان بوشهر آغاز شد و اکنون تولید ماهی سی‌باس به 4 هزار تن در سال رسیده است.

زرین‌فر با بیان اینکه برای راه‌اندازی 50 طرح پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس مجوز صادر شده است تصریح کرد: امسال 3 طرح پرورش ماهی در قفس در آب های خلیج فارس استان بوشهر راه‌اندازی و وارد چرخه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید بچه ماهی برای پرورش دهندگان بومی سازی می‌شود افزود: یکی از نیازهای پرورش دهندگان بچه ماهی است که قبلا از دیگر کشورها وارد می‌شد که با بومی سازی تولید بچه ماهی سی‌باس نیاز پرورش دهندگان به این مهم تامین می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار