در گفت و گو با پانا:

نداشتن آب سرد درتابستان های بسیارگرم عراق

بیرجند (پانا)- یک آزاده دوران جنگ تحمیلی گفت: سختی های دوران اسارت بسیار زیاد بود به گونه ای که حتی در تابستان ها ، آب سرد برای نوشیدن نداشتیم.

کد مطلب: ۱۱۱۵۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
نداشتن آب سرد درتابستان های بسیارگرم عراق

غلامرضا ضیا رزمنده 8 سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت: در آبان ماه سال 62در منطقه عملیلتی والفجر ۴ پس از آنکه از ناحیه سر،صورت ‌و دست مجروح شدم، به اسارت نیروهای بعثی عراقی در آمده و قریب به ۷ سال را در اردوگاه های عراق سپری کردم و‌ در شهریور 69 آزاد شدم.

ضیا در ادامه گفت: در دوران اسارت سختی های زیادی را پشت سر گذاشتیم به طوری که همه اسرا می بایست خوراک، پوشاک و شرایط سخت یکسانی را تحمل می کردیم و حتی در تابستان های داغ ، نمیتوانستیم آب سرد بنوشیم.

این آزاده گفت: ارتباط برقرار کردن با خانواده در ایران در دوران اسارت ، بسیار سخت و به صورت ارسال و دریافت نامه انجام می گرفت و حداقل زمان برای فرستادن نامه و پاسخ گرفتن از ایران ، شش ماه بود.

او همچنین گفت:سخت ترین لحظه در اسارت ، زمان شنیدن خبر رحلت حضرت امام(ره) بود زیرا ما بسیار مشتاق دیدار امام پس از آزادی بودیم.

ضیا از احساس خود در هنگام ملاقات با خانواده گفت: در زمان دیدار با خانواده ام ، احساس غیر قابل وصفی را داشتم زیرا در آن لحظه، حسی که سالها انتظارش را داشتم ، تجربه کردم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خطاب به جوانان گفت: جوانان باید خود را باور داشته باشند زیرا در دوران جنگ، رزمندگان خود را باور کردند و به آنچه که میخواستند ، رسیدند.

او با اشاره به اینکه آینده از آن جوانان است ، گفت: جوانان امکاناتی را در دنیای امروز دارند که آن روز ها وجود نداشت و با استفاده از این امکانات می توان به عزت و غرور ایران افزود.

26 مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار