فرماندار کاشان:

باید از نگاه های بسته در حوزه آموزش، گذر کرد

کاشان (پانا) - فرماندار کاشان عنوان کرد باید از نگاه های بسته در حوزه آموزش، گذر کرد و با بهره گیری از روش های نوین، آموزش عمقی و تخصصی را مطابق توانمندی و استعداد افراد ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
باید از نگاه های بسته در حوزه آموزش، گذر کرد

علی اکبر مرتضایی قهرودی در دیدار از چند تشکل مردم نهاد اظهار کرد: شهروندان ما باید از آموزش های مقطعی متداول عبور کنند و با شناسایی استعدادهای خود، حداقل در یک حوزه به صورت تخصصی مهارت پیدا کرده و بتوانند درآمد کسب کنند.

وی افزود: طبق تعریف جدید باسوادی، علم با عمل معنا پیدا می کند و شخصی باسواد تلقی می‌شود که بتواند، آموخته‌های خود را در زندگی به کار بندد و به کمک آن تولید ثروت و در زندگی اش تغییر ایجاد کند.

وی تصریح کرد: نباید به سمتی حرکت کنیم که جوانان و نوجوانان ما احساس کنند در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها نقشی ندارند. با تداوم این روند، بی تفاوتی و مسوولیت گریزی اجتماعی در آنها شدت می گیرد که تبعات گسترده ای به همراه دارد.

وی نقش واسط تشکل های مردم نهاد بین مردم و دولت را یادآور شد و گفت: تشکل های مردمی با آرمان ها و چشم اندازهای بلندی شکل می گیرد که اگر حتی به بخشی از این دیدگاه ها جامع عمل پوشیده شود در آینده نزدیک، شاهد تحولی بزرگ در جامعه خواهیم بود.

مرتضایی افزود: امیدوارم با تقویت کارایی و اثربخشی تشکل های مردم نهاد و افزایش تعاملات آنها با دستگاه های اجرایی، رفع نیازهای محلی و منطقه ای سرعت بخشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کاشان نیز گفت: قشر جوان و نوجوان حلقه مفقوده در برنامه ریزی ها است در صورتی که شهروندان این گروه سنی در آینده جامعه از نقشی تعیین کننده برخوردار است.

عباسعلی قپانی پور با تاکید بر جایگاه خانواده افزود: تولیدات فرهنگی و آموزشی، ویژه نوجوانان و جوانان انتظارهای جامعه را برآورده نمی کند و جوابگوی نیازهای امروز جامعه نیست.

وی تصریح کرد: باید با برنامه ریزی و توجه بیشتر، زمینه شکوفایی استعداد نوجوانان فراهم شود که سازمان های مردم نهاد با ارتباطات نزدیکی که با جامعه دارند، در این زمینه می توانند بسیار موثر عمل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار