مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

حضور دانش آموزان و فرهنگیان در سامانه « شاد » ضروری است

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد با توجه به ادامه دار بودن شیوع کرونا و با در نظر گرفتن فرضیه های مختلف آموزشی در شرایط سه گانه سفید، زرد و قرمز، عضویت و حضور مستمر دانش آموزان و فرهنگیان در سامانه شاد الزامی است.

کد مطلب: ۱۱۱۵۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش آموزان و فرهنگیان در سامانه « شاد » ضروری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه وزارتی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400 _ 1399 اظهار کرد: بر اساس بندهایی از این شیوه نامه حضور مداوم و فعال مدیر و تمام همکاران در شبکه آموزش دانش‌آموزی شاد به‌عنوان بخشی از محیط کار، شناسایی، ثبت‌نام، آموزش و نگهداشت تمام دانش آموزان مدرسه و عضویت آن‌ها در شاد، اصلاح اطلاعات و مشخصات همکاران و دانش‌آموزان مدرسه در سناد برای تشکیل کلاس‌ها در بستر شاد، تعیین روش دسترسی دانش آموزان به هر‌یک از روش‌های آموزشی متناسب با شرایط و اقتضائات هرکدام از آن‌ها، پایش مستمر کیفیت ارتباط و تعامل دانش‌آموزان با معلمان و دبیران و کنترل مستمر و مداوم جریان آموزش تک‌تک دانش آموزان با روش‌های ذکرشده در وضعیت‌های سه‌گانه، پیش بینی شده است.

وی افزود: حضور مستمر مدیر و کارکنان اجرایی مدرسه در محل کار در تمام‌ روزهای کاری هفته در همه وضعیت‌ها ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر نظافت مستمر مدارس بر اساس پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: ضدعفونی همیشگی کلاس‌ها، سرویس‌های بهداشتی و محیط مدارس با مشارکت اولیا و نهاد‌های مسئول، نظارت بر وضعیت بهداشتی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزی با مشارکت والدین بخش هایی از بندهای این شیوه نامه است.

رحمتی با اشاره به اهمیت سرویس حمل و نقل و پیش بینی سازوکارهای دقیق در شرایط کرونایی اظهار کرد: مدیران موظفند در تنظیم قرارداد خودروی ایاب و ذهاب دانش آموزان و نوآموزان پیش‌بینی‌های لازم را درمورد آثار ناشی از تغییر احتمالی وضعیت سفید، زرد و قرمز در ضمن سال تحصیلی مورد توجه قرار دهند.

وی در مورد نحوه تشکیل کلاس ها در وضعیت زرد اظهار کرد: در وضعیت زرد و در صورت ضرورت، تقسیم دانش‌آموزان و نوآموزان یک کلاس به دو گروه به ‌منظور رعایت فاصله‌گذاری الزامی است. مدیر مدرسه موظف است دانش‌آموزان و نوآموزان هر کلاس را با توجه به مساحت کلاس و تعداد دانش‌آموز و نوآموز به‌گونه‌ای توزیع کند که حفظ حداقل فاصله مورد انتظار مطابق پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان درباره شیوه آموزش دانش آموزان در وضعیت قرمز خاطرنشان کرد: در این وضعیت فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به‌صورت مجازی در سامانه شاد یا با استفاده از سایر روش‌ها متناسب در تمام‌ روزهای کاری هفته انجام می‌شود در این وضعیت حضور و غیاب دانش آموزان و نوآموزان، ارائه درس جدید، ارزشیابی، تعیین تکالیف و سایر فعالیت‌های مرتبط با فرآیند آموزش و یادگیری در سامانه شاد استمرار می‌یابد.

شایان‌ذکر است؛ با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، فعالیت رسمی مدارس در سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری و غیرحضوری از ۱۵ شهریورماه ۹۹ با رعایت شرایط و ضوابط اعلام‌شده آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار