سازماندهی هیئت های مذهبی فاقد مجوز خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اعلام کردهیئت‌های فاقد مجوز در خراسان‌جنوبی، در راستای طرح ساماندهی هیئت‌ها برای دریافت مجوز فعالیت و ثبت شدن در سامانه مربوطه اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سازماندهی هیئت های مذهبی فاقد مجوز خراسان جنوبی

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از اقدامات مدنظر در سازمان تبلیغات اسلامی، سامان‌دهی هیئت‌های مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در راستای موضوع ساماندهی،تعداد محدود هیأت‌های فاقد مجوز در خراسان‌جنوبی باید برای دریافت مجوز و ثبت شدن در سامانه مربوط به هیأت‌ها اقدام کنند.

او افزود: خدمت رسانی و نظارت مطلوب‌تر به هیئت‌ها با طرح ساماندهی انجام می شود.

رضایی ادامه‌داد: با ساماندهی هیأت‌های مذهبی هم خدمت‌رسانی مطلوب‌تری به آن‌ها خواهد شد و هم نظارت بهتری بر عملکرد آنان صورت می‌گیرد.

او با تأکید بر اینکه تنها هیأت‌های دارای مجوز امکان عزاداری در ماه محرم و صفر را خواهند داشت، افزود: با توجه به شرایط ویژه امسال و شیوع بیماری کرونا هیئت‌های مذهبی عزاداری را بر اساس پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده توسط ستاد ملی کرونا انجام خواهند داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به برخی از آداب و رسوم سنتی ماه محرم در خراسان‌جنوبی چون مراسم قتلگاه بیرجند در روز عاشورا و یا بیل زنی در برخی از شهرستان‌های استان، بیان‌کرد: در راستای حفظ سلامت مردم، مراسمی که مستلزم تجمع فراوان افراد بوده و عملاً نیز به علت حضور زیاد افراد امکان فاصله گذاری اجتماعی نباشد، به ناچار لغو می‌شود.

رضایی ادامه‌داد: از همه مردم خراسان‌جنوبی به ویژه جوانان عزیز درخواست می شود با مسئولان دستگاه‌های نظارتی و مدیران هیئت‌های مذهبی در راستای حفظ مؤلفه‌های بهداشتی در مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) همکاری کنند، چون همه ما نسبت به سلامت جان حتی یک نفر هم مسئول هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در محرم و صفر امسال که امکان برگزاری مراسم با تجمعات زیاد وجود ندارد می‌توانیم روضه‌های خانوادگی که با حضور محدود افراد یک خانواده برگزار می‌شود را رونق دهیم.

او در پایان بیان‌کرد: روضه‌های خانوادگی در گذشته‌های تاریخ شیعی نیز رونق داشته و مردم ایران زمین در هر شرایطی تلاش کرده‌اند تا از نعمت اشک بر اهل بیت (ع) بهره گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار