برگزاری همایش فعّالان فرهنگی مُحَرَّم در شیروان

شیروان(پانا)- همایش فعالان فرهنگی در آستانه فرارسیدن ماه مُحَرَّم با حضور جمعی از مسئولین، هیأت امنای مساجد، هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در صحن مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) شیروان با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۱۱۵۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش فعّالان فرهنگی مُحَرَّم در شیروان

به گزارش پانا، فرماندار شهرستان شیروان در این همایش گفت: روحانیون، خطبا و مداحان باعث شکوه مراسم مُحَرَّم می شوند تا این رسم نسل به نسل ادامه پیدا کند و زحمات هیئت امنای مساجد که همیشه در حال جمع آوری کمک و تلاش برای مسجد هستند نیز دیده نمی شود که جای بسیار تشکر و سپاس را دارد.

امین رضا مرآتی افزود: نقطه اوج اتّصال، ارتباط، دلبستگی، وفاداری و پیوند ما به اهل بیت(ع) در ایام مُحَرَُّم و عاشورا بیشتر تجلّی پیدا کرده و خودش را نشان می دهد و فضای جهان نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

وی با اشاره به گسترش بیماری کرونا در جامعه گفت: این شرایط را باید درک کرده و در عزاداری هایمان در نظر بگیریم که چگونه عزاداری کنیم که دچار بیماری کرونا نشویم؟

مرآتی در ادامه اظهار کرد: همان طور که انجام فرایض دینی برای ما واجب است حفظ سلامت مردم هم برای ما واجب است و شما که زحمات بی دریغی می کشید که نه پولی و تکلیف اداری برای شما هست امّا بار مسئولیّت و مدیریّت مراسم با شماست پس تلاش کنید که دستورالعمل ها را مطالعه و رعایت نموده که هم خودتان و هم دیگران مبتلا نشوید و تنها راه چاره آن زدن ماسک است.

وی افزود: رسانه هایی هستند که می خواهند شیعه را بدنام کنند و در این زمینه خیلی هم سرمایه گذاری می کنند لذا همه ما باید افتخار جامعه و شیعه باشیم.

فرماندار شهرستان شیروان در پایان از علما و مدّاحان اهل بیت(ع) درخواست نمود که از تریبون مُحَرَّم در جهت همفکری در ترویج کمک های مؤمنانه برای تأمین نیاز محرومین جامعه استفاده نمایند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان نیز با بیان خوش آمدگویی به حاضرین گفت:امسال شرایط ما به خاطر بیماری کرونا، شرایط ویژه ای است و امیدواریم خداوند متعال به حرمت ماه محرم و امام حسین(ع)، این بلیه را از جامعه مسلمین و علاقمندان به حسین بن علی(ع) برطرف نماید.

حجت الاسلام محمود عزیزی افزود: این محبت مکنون ابی عبدالله (ع) در دل های همه وجود دارد و ان شاء الله همه ما با نصب پرچم در درب خانه هایمان فضای شهر را عوض کنیم.

رئیس هیئات مذهبی شهرستان شیروان نیز گفت:مسئولیت نظارت بر حسن اجرای اصول بهداشتی مراسم عزاداری ماه محرم بر عهده دست اندرکاران مساجد اعم از هیأت امناء، هیئات مذهبی، فعالان فرهنگی محلات و پایگاه های بسیج است.

محمدمحمدزاده قانعی با اشاره به اینکه زدن ماسک در تمام مراسم و محافل ضروری است افزود:کمیته نظارتی سه نفره در کلیه مساجد و هیئات مذهبی تشکیل و یک نفر به عنوان همیار سلامت هیئت به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان معرفی شود و ایشان در ورودی محل برگزاری مراسم جهت(تب سنجی، ضدعفونی دست ها، کنترل ماسک و اجرای فاصله اجتماعی مناسب بین شرکت کنندگان مستقر شود.

وی همچنین حرکت هیأت ها از یک هیأت به هیأت دیگر و تجمع هیأت ها و ذبح و قربانی کردن احشام در جلوی هیأت های عزاداری و تکایا و مساجد را مطابق دستورالعمل های بهداشتی ممنوع اعلام نمود.

غلامعلی حسین زاده کارشناس فرهنگی و اعزام اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان نیز گفت: هشتاد و دو هیئت مذهبی در سطح شهر و روستا فعال هستند.

قرائت قرآن توسط آقای صادق علی پور، مداحی اهل بیت(ع) توسط کربلایی علی اسماعیلی، توزیع ماسک و پوستر دستورالعمل های بهداشتی ویژه ماه محرم و صفر و مجریگری سعید اسماعیلی از مداحان اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این همایش بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار