امام جمعه شیروان:

یکی از شعائر و نعمت های الهی، گرامی داشت ماه محرم است

شیروان(پانا)- حجت الاسلام حسین تکمیلی در همایش فعالان فرهنگی ماه محرم که با حضور هیئت امنای مساجد، هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در صحن مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) شیروان برگزار شد گفت: این یک واقعیت و حقیقت است که اگر ماه محرم نبود اثری از دین اسلام و شیعه نبود.

کد مطلب: ۱۱۱۵۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
یکی از شعائر و نعمت های الهی، گرامی داشت ماه محرم است

به گزارش پانا ، وی در این همایش با بیان آیاتی از قرآن کریم در رابطه با برپایی شعائر الهی افزود:من و شما مأمور شده ایم تا شعائر الهی(شعار و نماد دین)را برپا کنیم و هرکه این شعائر را برپا نماید این نشانه تقوای دل است.

تکمیلی در رابطه با اهمیت ماه محرم اظهار کرد: بزرگان ما اگر به جایی رسیده اند از همین مجالس عزاداری است لذا قدر خودتان را بدانید که همه این ها نوکری ابا عبدالله (ع) است و کاری بهتر از این روی کره زمین وجود ندارد و کسی که در این روزها حالت تباکی داشته باشد جایگاهش بهشت است و خداوند دنبال بهانه می گردد که آدم ها را به بهشت ببرد.

امام جمعه شیروان با اشاره به اینکه نشستن در مجالس امام حسین(ع) باعث ساختن دنیا و آخرت می شود گفت: انقلاب ما از ماه محرم آغاز شد و هر چه داریم از همین محرم و صفر و محافل است و این میراث و مجالس هزار و چهارصد سال سابقه دارد و امانتی در دست ما است و باید قدر آن را بدانیم.

وی تصریح کرد: هم باید توجه به سلامت مردم داشت و هم توجه به میراثی که در اختیار داریم و به بهانه بیماری کرونا این میراث نباید از بین برود و مجالس امام حسین(ع) باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار گردد و نباید تعطیل شود.

تکمیلی افزود: مجلس و سفره ابا عبدالله الحسین(ع) را نباید تعطیل کنیم بلکه باید شیوه آن را عوض کرده و با بسته بندی کردن گوشت قربانی در ماه محرم آن را به دست محرومان برسانیم.

امام جمعه شیروان در پایان خواستار برگزاری مجالس عزاداری در فضای باز و با زمان محدود و با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی شد و گفت: عدم رعایت بهداشت حق الناس است و اگر رعایت نکنیم مدیون خواهیم شد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار