معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز :

۵ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان برای مقابله با آسیب های اجتماعی در البرز اختصاص داده شد

کرج (پانا)- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز اعلام کرد با توجه به اینکه مناطق حاشیه‌نشین، محروم و کم برخوردار، مأمن و کانون انواع آسیب‌ها هستند، عمده اعتبارات مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان به مناطق حاشیه‌نشین اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۱۱۵۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
۵ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان برای مقابله با آسیب های اجتماعی در البرز اختصاص داده شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، فردی با بیان این مطلب در جلسه کارگروه ارتقای وضعیت امور اجتماعی، فرهنگی و توسعه سلامت استان، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی کارگروه تخصصی امور اجتماعی استان را یکی از مهم ‌ترین اقدامات این حوزه در سال 98 برشمرد و گفت: سال گذشته بیش از 5 میلیارد و 365میلیون تومان اعتبار به آسیب های اجتماعی در استان اختصاص یافت.

وی افزود: از این میزان یک میلیارد و 798 میلیون تومان برای تجهیز اماکن فرهنگی مناطق حاشیه نشین و 3 میلیارد و 567 میلیون تومان برای اعتبارات هزینه ای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله ؛ طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی، مناطق حاد بحرانی، کودکان کار و خیابان، طرح نماد نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان اخصاص یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز التزام به قانون و هماهنگی همه نهادهای فرهنگی و اجرایی مربوطه می تواند در تثبیت زندگی و بالا بردن سبک زندگی و دوری از تعارضات اجتماعی در جهت توقف و کاهش آسیب های اجتماعی در استان کمک کند.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند پژوهش محوری است، اضافه کرد: محورهای این کارگروه دغدغه همه کسانی است که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کنند، زیرا مسایل اجتماعی به صورت زنجیروار و مانند دانه های تسبیح به هم پیوسته بر هم تاثیر می‌گذارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز اظهار کرد: ماموریت اصلی کارگروه ارتقای وضعیت امور اجتماعی ، فرهنگی و توسعه سلامت استان این است که در کنار آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت سرای محله برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی با کمک معتمدین و تشکل های غیر دولتی تاثیر گذار در آموزش خانواده ها در برابر آشیب های اجتماعی گام بردارند.

فردی در ادامه به اهمیت تشکل های محله ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: سرای محله ها به عنوان بستری برای گسترش مشارکت شهروندان و واسطه بین مدیریت کلان شهری و شهروندان عمل می کنند و مدیریت شهری را به شیوه از پایین به بالا و با صرف هزینه کمتر و بازدهی و کارآمدی بیشتر امکان پذیر می کنند.

معاون استاندار تصریح کرد: مشارکت توام مردم و مسولان پیشران در کاهش آسیب های اجتماعی هستند.

وی در پایان افزود: در راستای فرایند بازآفرینی شهری شهرداری ها و دستگاه های اجتماعی ذی ربط که در یک شبکه همکاری و هم افزایی بین بخشی در جهت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی گام برداشته و این محلات و افراد ساکن در آن را توانمند ساخته، شرایط زندگی آنها را بهبود داده و شاخصهای امنیت اجتماعی را ارتقاء دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار