مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شهرستان سمنان:

فضای مجازی به قتلگاه جوانان و نوجوانان کشور بدل شده است

سمنان (پانا) - مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شهرستان سمنان با بیان اینکه فضای مجازی، حقیقتا به قتلگاه نوجوانان و جوانان تبدیل شده است، گفت منطقه عظیمی از این فضا، اکنون در دست دشمن است. باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتازانید.

کد مطلب: ۱۱۱۵۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی به قتلگاه جوانان و نوجوانان کشور بدل شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل راسخی، به همراه سرهنگ محمد امامی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سمنان، با حضور در دفتر خبرگزاری پانا استان سمنان به مناسبت روز خبرنگار، در گفت و گو با پانا سمنان، جوانان را مخاطبان اصلی خبرنگاران برشمرد و اذعان کرد: امروزه بخش عمده ای از جوانان جامعه ما به ابزار روز مجهز هستند و شما خبرنگاران نیز باید خبر را به گونه ای تنظیم کنید که هم جوان پسند باشد و هم او را برای آینده جمهوری اسلامی آماده کند.

وی در خصوص تغییر نگرش و شیوه دشمنان بیان کرد: زمانی که دشمنان دیدند با جنگ سخت و جنگ اقتصادی نمی‌توانند در مقابل انقلاب اسلامی بایستند، نگرش خود را عوض کرده و به این نتیجه رسیدند که باید جنگ را به داخل کشور بکشانند؛ این یعنی همان جنگ فرهنگی که مبنای آن، جداکردن جوانان کشورمان از دین است. به همین خاطر بر روی این موضوع، پرقوت کار کرده و هزینه‌های زیادی صرف می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شهرستان سمنان افزود: دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی به این خاطر است که آن ها حاکمیت دین بر جامعه را قبول ندارند؛ بنابراین از هر ابزاری از جنگ سخت گرفته تا جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی استفاده می‌کنند تا با این انقلاب مقابله کنند.

حجت‌الاسلام راسخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حرفه خبرنگاری شبیه کار انبیاء است، اظهار کرد: همانطورکه انبیاء برای درمان، سراغ مریض می رفتند، خبرنگاران نیز باید در بین مردم باشند و حرف هایشان را به گوش مردم برسانند که البته این کار شبیه کار انبیاء است و پیامی که عجین شود با دین، ارزش و هدف پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کسی نیست تا خبرنگار را به مردم بشناساند، گفت: اگر سپاه و بسیج خدمت رسانی می کند، بخش عمده اش زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه است؛ چرا که اگر این زحمات و تلاش ها دیده نشود و جامعه نسبت به آن آگاهی پیدا نکند، ذره ای ارزش نخواهد داشت.

رسالت خبرنگاری عشق، تعهد و تخصص است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سمنان نیز در ادامه جلسه با تأکید بر این که خبرنگاری حرفه نیست، بلکه یک عشق محسوب می‌شود، گفت: خبرنگاری یک بحث والا و مقدس است و کسانی که در این لباس هستند، باید به خودشان افتخار کرده و بدانند در مسیری حرکت می‌کنند که یک مسیر ویژه و پیامبر گونه است؛ بنابراین باید در رساندن حقایق و واقعیت ها تلاشی مضاعف داشته باشند.

سرهنگ محمد امامی، خبرنگاری را عرصه عشق به قلم و تعهد به جامعه دانست و گفت: خبرنگاری، خبر و رسانه، عشق می خواهد و تنها نیز با عشق و علاقه به سرمنزل مقصود می رسد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور، تاثیرگذاری و اثربخشی خبرنگار در جامعه، بسیار می تواند موثر باشد، خاطرنشان کرد: خبرنگار نباید وام دار یک تفکر خاص و اسیر اصحاب قدرت و ثروت شود، بلکه باید مطالبه گر بوده و منافع عمومی را درنظر بگیرد و برای بالابردن فرهنگ آرمانی واقعی جامعه، داد بزند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سمنان، نقش رسانه ها را در جنگ نرم، یکی از برجسته ترین و مهمترین نقش ها دانست و افزود: بخشی از وظیفه رسانه، ارتقاء و رشد سطح توانایی و سواد افراد جامعه است؛ بنابراین باید مهارت های افراد جامعه را در حوزه سوادرسانه ای افزایش داد.

سرهنگ امامی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه سراسر کشور در سال 95 مبنی بر استفاده مفید و حداکثری از ظرفیت رسانه ها، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر ارائه گزارش مسئولین سپاه به مردم از طریق رسانه ها تاکید داشتند و در جلسه فرمودند: بنده تمامی گزارشات شما را دارم و می دانم، اما مردم نمی دانند. بروید و به مردم اطلاع رسانی کنید و گزارش دهید.

در پایان جلسه، نیز از مسئول خبرگزاری پانا استان سمنان با اهداء هدایا و لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار