پیام انجمن اولیا و مربیان به مناسبت روز خانواده:

سلامت و صلابت هر جامعه مرهون وجود خانواده‌های سالم، عفیف و باتقواست

تهران (پانا) - دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش به مناسبت روز خانواده پیامی منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سلامت و صلابت هر جامعه مرهون وجود خانواده‌های سالم، عفیف و باتقواست

دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش 25 ذی الحجه روز خانواده را به تمامی خانواده‌های عظیم الشان و دست اندرکاران جامعه تعلیم و تربیت تبریک و تهنیت عرض گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«​شما خانواده خود را انتخاب نمی‎کنید آن‌ها هدیه خدا به شما هستند، همان‌طور که شما هدیه به آن‌ها می‌باشید.

روز 25 ذی الحجه روز خانواده، یاد آور روزی است که آیات مبارک فوق از سوره هل اتی (دهر) در شأن اهل بیت و مقام و منزلت شان فرود آمد؛ مقام و منزلتی که درسایه اعمال صالحه و نیات پاک و والای آن بزرگواران حاصل شد. چنین روزی از آن رو به روز خانواده موسوم شده است که بهترین تجلی از خانواده اسلامی را به نمایش می گذارد. خانواده ای که در آن بندگی حضرت حق و ایثار در راه خدا نصب العین همه افراد است، از رئیس خانواده تا کوچکترین طفل خانه . خانه ای که در عین کوچکی، سادگی تاریخ سازترین است و چون چشمه ای جوشان انسانهای طول تاریخ را سیراب می‌کند.

نقش خانواده به عنوان اثرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش و تربیت سرمایه‌های انسانی که از بزرگ‌ترین پشتوانه‌های توسعه و تعالی هر سازمانی به شمار می‌آید از چنان اهمیتی برخوردار است که سلامت و صلابت هر جامعه‌ای مرهون وجود خانواده‌های سالم، عفیف و باتقواست و همان‌گونه که در توصیه‌های قرآنی و سخنان گهربار ائمه معصومین علیهم‌السلام سفارش موکد شده است جایگاه خانواده و نقش تربیت خانواده‌ها و رعایت تکریم خردمندان به عنوان بزرگان خانواده در اجتماع اهمیت بالایی دارد. لذا به همین مناسبت دفتر مرکزی انجمن اولیا ومربیان این روز خجسته را به خانواده های گرامی و تمامی دست اندرکاران تعلیم وتربیت وخانواده های معزز تبریک وتهنیت عرض می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار