بارش باران، وزش باد و کاهش دما امشب در گیلان

رشت ( پانا) - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اعلام کرد از عصر و شب جمعه بارندگی، وزش باد، بعضی نقاط شدید، رعد و برق و کاهش دما تا اواسط هفته در استان مورد انتظار است.

کد مطلب: ۱۱۱۵۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بارش باران، وزش باد و کاهش دما امشب در گیلان

به گزارش اداره هواشنناسی استان، شبنم هادی نژاد گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی جریانات ناپایدار به منطقه است؛ بنابراین از شب امروز افزایش ابر، مه آلود بودن هوا، کاهش دمای بین چهار تا ۹ درجه، بارندگی و وزش باد متناوب، رعد و برق، احتمال تگرگ و مواج بودن دریا تا روز چهارشنبه هفته پیش رو پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: آبگرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به شالیزارها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید، احتمال خسارت به سازه‌های سست به سبب باد شدید، احتمال لغزش و رانش زمین و احتمال اصابت صاعقه طی این مدت در استان به دور از انتظار نیست.

وی از شهروندان و گردشگران خواست از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و قرار گرفتن در فضای باز طی مدت فعال بودن این سامانه جوی و در هنگام رعد و برق بپرهیزند؛ ضمن آنکه کشاورزان در بخش‌های مختلف کشاورزی نیز تمهیدات لازم را فراهم آورند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، اظهار کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی آسمان استان برای روز شنبه نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد و رعد و برق، کاهش نسبی دما و برای روز یکشنبه همین شرایط تکرار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار