مرتضی امیری‌اسفندقه: اخلاق محرمی آزار را نمی‌پسندد

تهران (پانا) - مرتضی امیری‌اسفندقه که معتقد است محرم خودش مجری خودش است، می‌گوید: اخلاق محرمی آزار و اذیت را برای دیگران نمی‌پسندد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مرتضی امیری‌اسفندقه: اخلاق محرمی آزار را نمی‌پسندد

به گزارش ایسنا، این شاعر درباره چگونگی برگزاری مراسم محرم امسال به گونه‌ای که مصوبات و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز رعایت شود اظهار کرد: باورمندم که محرم هر سال خودش خودش را اجرا کرده است. این محرم است که ما را اجرا می‌کند، نه ما محرم را.

او افزود: امسال هم از سال‌های دیگر مستثنی نیست. همانند سال‌های دیگر، محرم خودش خودش را به هر شکلی که هست برگزار می‌کند. آن‌چه هست این است که اخلاق محرمی آزار و اذیت را برای دیگران نمی‌پسندد. وقتی حضرت سیدالشهدا به اسب‌های دشمن ترحم می‌کنند، به آن‌ها آب می‌دهند و می‌گویند این اسب‌ها تشنه هستند، مسلما اخلاق محرمی برای دوستان مزاحمت ایجاد نمی‌کند.

امیری‌اسفندقه همچنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جلسه‌های شعرخوانی ایام محرم در روزهای کرونا، نظر خود را چنین بیان کرد: برای یک شاعر مهم نیست، او می‌تواند در میدان تره‌بار هم بایستد و به همه بگوید که من می‌خواهم برای شما شعر بخوانم، حتما نباید او را دعوت کنند. او می‌تواند در تاکسی و مترو هم آوازهایش را منتشر کند، برای یک شاعر یک تپه گلی با یک تریبون رسمی برای خواندن شعر هیچ فرقی نمی‌کند. همین که او دم دهد و مخاطب بازدم، آن اتفاق زنده و زایا افتاده و برخاسته است.

این شاعر که معتقد است شعر همه جا می‌تواند اجرا شود، گفت: حتما که نباید مراسمی، مسجدی، تکیه‌ای، سالن همایش و تریبونی باشد، شعر همه جا می‌تواند اجرا شود. اگر منظور کسب و کار و کاسبی با شعر نباشد، شعر همه جا می‌تواند اجرا شود.

مرتضی امیری‌اسفندقه در پایان بیان کرد: باز هم یادآور می‌شوم که مجری محرم خود محرم عزیز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار