دست رد فرانسه به پیشنهاد ضد ایرانی آمریکا

تهران (پانا) - نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد در واکنشی آشکار به پیشنهاد آشکار برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، بر حفظ برجام تاکید کرد و آن را برای رژیم منع گسترش سلاح اتمی کلیدی دانست.

کد مطلب: ۱۱۱۵۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دست رد فرانسه به پیشنهاد ضد ایرانی آمریکا

نیکلاس دی ریوایر روز پنج‌شنبه در صفحه توئیتری خود نوشت، برجام در نگهداری رژیم منع گسترش سلاح اتمی و اطمینان از اینکه ایران هرگز به سلاح اتمی پیش نمی‌رود، نقش کلیدی ایفا می‌کند.

وی که از ناتوانی اروپایی‌ها در عمل به تعهداتشان هیچ صحبتی نکرده است،ادامه داد: سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) بر تعهد خود در حفظ برجام می‌مانند و برای آوردن ایران به اجرای کامل این توافق تبادل نظر می‌کنند.

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: لازمه این کار تعامل سازنده با همه طرف‌ها است.

این اظهارات سفیر فرانسه در شرایطی که آمریکا قطعنامه یکجانبه خود را برای تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داده است، می‌تواند نشانگر آن باشد که اروپایی‌ها به طور کلی نظر مثبتی با طرح آمریکا ندارند.

اما مشخص نیست رویکرد آنها در قبال برجام و مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و منظورشان از اینکه در حال تبادل نظر برای آوردن ایران به اجرای کامل برجام هست، چیست.

برخی صاحب‌نظران سیاسی همچون رابرت مالی که عضو تیم مذاکراتی آمریکا در برجام هم بوده است، بر این باورند که اروپا در تلاش است تا مانع از هم گسیختگی شورای امنیت به دنبال اختلاف نظر جدی با آمریکا در مساله تحریم تسلیحاتی ایران شوند و از پیشنهادهایی همچون تمدید مدت دار محدودیت‌ها یا تمرکز بر نوع خاصی از سیستم‌های تسلیحاتی سخن گفته‌اند.

با این حال، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه بیانیه‌ای صادر کرد که در آن از شورای امنیت خواسته شده بود از قطعنامه ۲۲۳۱ و اعتبار و جایگاه شورای امنیت در برابر اقدام غیرقانونی و بیمارگونه آمریکا بایستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار