مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

میانگین جمعیت باسوادی استان در گروه سنی هدف (49-10 سال) 98 درصد است

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد شهرستان های بندرانزلی، رشت و لاهیجان دارای بیشترین جمعیت باسوادی در رده سنی 49-10 سال هستند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
میانگین جمعیت باسوادی استان در گروه سنی هدف (49-10 سال) 98 درصد است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در دومین جلسه گروه بهبود کیفیت استان گفت: تاسیس نهضت سوادآموزی از فرمان های تاریخی حضرت امام راحل در سال 58 بوده است و امروزه همگان شاهد تجلی برکات آن در جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه سوادآموزی از ارکان اصلی آموزش و پرورش است و همه بخش ها باید در کنار معاونت سوادآموزی به ریشه کنی معضل بی سوادی بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه میانگین جمعیت باسوادی استان در گروه سنی هدف (49-10 سال) 98 درصد است، درباره وضعیت باسوادی شهرستان ها در سال 98 گفت: بر اساس داده های سازمان نهضت سوادآموزی، شهرستان های بندرانزلی با99 درصد، رشت با98.5% درصد و لاهیجان با 98.3% درصد بیشترین جمعیت با سوادی در گروه سنی هدف (49-10 سال) را دارا هستند.

رحمتی درباره جذب اولیای بی سواد، گفت: از مدارک اصلی برای ثبت نام دانش آموزان، اخذ مدرک تحصیلی اولیا است و مدیران موظف به دریافت آن هستند.

وی در مورد استفاده از برنامه شاد در حوزه سوادآموزی گفت: با توجه به سهولت استفاده از برنامه شاد و ظرفیت بالای این نرم افزار، امیدواریم سازمان نهضت سوادآموزی بسترهای لازم را برای استفاده آموزش دهندگان و سوادآموزان از این برنامه مهیا کنند.

در ابتدای این جلسه سیروس محمدی معاون سوادآموزی استان گفت: حجم ابلاغی استان در سال گذشته 8243 نفر در مجموع دوره های سوادآموزی بود، که 94 درصد تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: برای سال جاری حجم ابلاغی 7200 نفر در مجموع دوره ها اعلام کرده اند که در دوره های سوادآموزی 2200 نفر، انتقال 2500 و تحکیم 2200 نفر تعیین شده است.

وی درباره برنامه های آموزشی حوزه سوادآموزی در شرایط موجود، گفت: خوشبختانه حدنصاب ثبت نام برای هر کلاس در دوره های سوادآموزی بیشتر از 10 نفر نبوده و سوادآموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند در کلاس ها حضور یابند؛ با این حال در صورت نیاز از روش های مجازی و تلفیقی نیز در این حوزه استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار