طالبیان: ورزشگاه شهید شیرودی ثبت ملی شده است

تهران (پانا) - معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت در راستای حفظ و ثبت ملی اماکن ورزشی ایران، ورزشگاه شهید شیرودی ثبت ملی شده است و خطری آن را تهدید نخواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
طالبیان: ورزشگاه شهید شیرودی ثبت ملی شده است

به گزارش ایرنا، «محمدحسن طالبیان» با اشاره به ارتباط تنگاتنگ وزارت میراث فرهنگی با وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در حوزه ورزش ارتباط خوبی با وزارت ورزش داریم و کمک کردیم تا بازی مانند چوگان در سطح جهانی ثبت شود. این بازی بخشی از میراث معنوی کشور است که با ادبیات حماسی و تاریخی همراه است. این بازی یکی از ورزش‌های ملی در حال گسترش در منطقه و سطح جهان به شمار می‌رود. همچنین وزارت میراث فرهنگی و گردشگری همکاری ویژه‌ای برای راه اندازی تالار مشاهیر ورزش ایران داشت.

معاون میراث‌ فرهنگی ادامه داد: میزبانی رویداد ورزشی می‌تواند به یک فرصت خوب برای معرفی جاذبه های گردشگری تبدیل شود به همین خاطر است بسیاری از دولت‌ها روی میزبانی‌ رقابت‌های مهم مانند جام جهانی و المپیک سرمایه گذاری می‌کنند. حضور هوادار ورزشی موجب شناسایی ظرفیت‌های کشور به جهانیان خواهد شد.

او با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای ثبت بناهای ورزشی اظهار داشت: ورزشگاه شهید شیرودی (امجدیه) ثبت ملی شده و تحت حمایت قانونی است و خطری آن را تهدید نخواهد کرد. همچنین برخی از میدان های سوارکاری نیز در دست ثبت هستند.

وی در پایان تصریح کرد: ورزش چوگان و زروخانه‌ای در سطح جهانی ثبت شده و در برنامه داریم سایر رشته هیا ملی نیز ثبت کنیم اما محدودیت داریم و هر چند سال باید یک رشته باید معرفی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار